tisdag 9 november 2010

Ny blogg inom snar framtid!

Usch vilket väder det är ute idag!
Igår när jag tog kvällsrundan med Ozzy så började det snöa så man trodde att det skulle ligga lite på backen idag, men icke!

Påtal om igår kväll så mötte jag och Ozzy en stor lastbil på vägen när vi var ute. Jag hade reflexväst på mig och Ozzy likaså, men ändå saktar inte timmerbilen ner?!
Och han väjer inte ut heller utan han ska köra ca 1 meter ifrån mig och högt över hastighets begränsningarna.
Så jag puttar ner hunden i diket och hoppar efter och sen kommer en stark vind från timmerbilen så man trodde man skulle blåsa med!
Är det bara jag som tycker att man ska sakta ner och väja ut när det går folk i vägkanten?
Det är inte många som saktar ner på den här vägen vi bor på utan alla ska köra i 70- 90 km/h.
Sinnessjukt!
Jag brukar sakta ner så jag kör i ca 40km/h när det går folk i vägkanten för att ha koll på dem för jag skulle inte vilja ha en persons liv eller ett djurs liv på mitt samvete!

Idag tänkte jag fixa iordning lite här hemma, och plugga måste jag göra ;P
Usch, svårt att komma igång tycker jag ^^
Men ett måste är ett måste!

Om 5 dagar avslutas tävlingen jag håller i, under headern står det pågående tävlingar, om ni trycker där så kommer ni enkelt till tävlingen som pågår till den 14 /11

Sen tänkte jag också berätta att jag ska byta blogg inom en snar framtid, Jennie håller på att fixa och dona!
Den blir så fin : D
Jag hoppas att ni som följer min blogg här följer med mig över till min nya när den kommer igång ?

Kram kram

Inga kommentarer: