söndag 22 november 2009

Akuten!

Ja som alla vet så jobbade jag igår kväll till klockan 21.30, efter det åkte jag förbi där Mathias var för att säga hej innan jag åkte hemåt. Jag var väl hemma runt elva så duschade jag och la mig i sängen.
Jag sov lite halv dåligt eftersom Mathias inte var hemma, så jag ringde till honom vid kvart över två när jag vaknade till för att se vart han var och då var han påväg hem!
Lite senare så ringde han och lät orolig och sa att han brutit fingret och att jag var tvungen att komma :/
Som sagt så var fingret lite krokigt och dant och så hade han fått en fläskläpp utav fallet och jag blev helt hysterisk som alltid när det händer något.
Vi åkte hem till Micke, Mathias bror, för att se vad han sa om fingret. Efter vi varit hos Micke så åkte vi hem till Svärmor och plockade upp henne, hämtade Ozzy hemma för att köra upp till Micke och så körde vi in till akuten för att se vad som hänt. Vi var inne på akuten runt fyra och vi kom hem för en timme sedan! Så om man säger så jag har varit vaken i 30 timmar :S Visst att man power nappade på en stol på akuten medan man väntade men det varade ju inte så länge :P Och bekvämt var det inte heller^^,
Mathias hade ju iallafall en brits att ligga på så han snarkade gott!
Mathias finger var av helt och hållet och var vänt snett emot tummen inåt handen om ni förstår hur jag menar! Ortopeden fick bedöva handen och lillfingret för att dra och greja så att den skulle lägga sig på plats! Så nu är han gipsad och ska vara det till på fredag då han måste in för att röntga och se så att fingret läker rakt och om det inte gör det så får han opereras :/

Jag har bestämt mig för att inte gå och lägga mig utan jag ska vara vaken tills ikväll om jag orkar och medans jag är det så ska jag tvätta, eller jag håller rättare sagt på att tvätta! Mathias ligger och sover nu, men det behöver han när han har så ont :/ Stackars min lille sötnos!

Igår var han så otroligt gullig emot mig. Han hittade en låt som beskriver hans kärlek till mig! Han har så svårt med att visa vad han känner men detta var hur gulligt som helst.
Här kommer låten som visar Mathias kärlek till mig :D
Älskar dig Mathias Björk! <3





Inga kommentarer: