lördag 7 november 2009

Fest och sjukling till hund :/

Ja, gårdagen blev en liten tripp ner till Nybro. Mådde mycket bättre på kvällen så klockan 18 bestämde vi oss att åka neråt. Jag har rätt ont i mina fötter för jag tog på mig mina stövlar och de är ju inte gångvänliga om man ska gå långt.
Vi hamnade iallafall hemma hos Sjöberg för där skulle det vara fest, men det var ingen fest utan folk bara satt :S
Vi fick reda på att det var fest i Kungshall så vi var ett gäng som gick från paradiset till kungshall så ni kan ju förstå att jag har ont i fötterna ^^,
Det var mycket trevlig uppe i kungshall träffade mycket trevligt folk. Men sen kom ju idioten själv och jag kände verkligen att min kväll kommer att bli förstörd... Men Mathias försökte få mig på andra tankar och så sa han att när hon knuffade och hade sig på mig var hon bara jävligt avundssjuk eftersom jag var snyggare än henne :D Då blev jag glad igen.
När vi varit där ett tag så gick vi neråt stan och till puben (stora hotellet), vi var där ett tag och sedan gick vi till chili för att bli hämtade utav Mathias mamma. Vi stod där och pratade lite och sedan åkte vi hemåt.

Påtal om något annat. Ozzy är sjuk :/ tycker så otroligt synd om honom. Igår hade han diarré så man fick springa ut med honom var femte minut kändes det som. Inatt vaknade jag av att han spydde två gånger i sovrummet så då gick jag ut med honom och han sprang verkligen ut och gjorde nummer två behovet :S Idag när vi gick upp sås såg jag att han inte ville väcka mig en gång till utan han hade använt mattan som "toa" :/ Stackars våran bebis!
Idag ha jag varit ute med honom tre gånger redan och han har både gjort nummer två väldigt lös och spytt också. Han vill knappt äta maten och han brukar alltid slänga i sig maten så han är vekligen inte frisk :/
Vad ska man göra?!

Kram kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjena!
Ramlade in på din blogg av en slump.

När det gäller din hund:
En hund som har diarre och kräks SKALL INTE ha mat. Små mängder vatten. Ge vatten med pipett om det behövs. De bör fasta 1-2 dagar för att sedan äta kokt fisk (torsk utan ben) och kokt ris.

Om hundens allmäntillstånd är dåligt så ska du genast kontakta en veterinär. Fundera på om han kan ha ätit något giftigt.

Hoppas Ozzy kryar på sig!