fredag 1 oktober 2010

Handling och fårvallning!

Hej alla bloggläsare!

Idag började min dag vid 7,30 då klockan ringde!
Jag ville verkligen INTE stiga upp men skulle iväg och handla lite!
Jag kom iväg lite efter 8- snåret och handlade hem lite mat!

När jag var påväg till kassorna för att betala så ringer jag mamma för att fråga om de har ägg, billigare än i affär och MYCKET godare :)
De hade ägg, så jag köpte lite fika och körde hem till mamma efter betalningen av varorna!

Vi satt i över 1 timme och snackade skit. drack kaffe och fikade!
En mycket trevlig stund hade vi.
Jag och min mamma har en tendens till att bli lite tjuriga på varandra när vi träffas, vi har fruktansvärt annorlunda resonemang om saker och ting!
Men idag så blev det inget tjaffs alls, utan en underbar fikapaus med mamma :)

Efter fikastunden åkte jag hem med mina varor och sedan fortsatte jag upp till Orrefors där en kompis håller på att flytta så jag hjälpte till liiite iaf sedan åkte jag vidare mot fårvallningen som höll på i Orrefors..

Lånad bild ifrån: länk


Det var väldigt roligt att titta på! Det är helt otroligt hur en hund och en förare kan ha så många olika ljud med visselpipan, eller vad den där visselplattan kallas. Jag skulle aldrig komma ihåg vilken signal som skulle vara till höger, vänster, framåt eller bakåt!
Jag skulle blanda ihop allt ^^,
Men mäktigt var det att titta på :)

Nu ska jag bara slappa en stund!
kram kram

Inga kommentarer: