torsdag 27 augusti 2009

27 Augusti- 09

Hej,
Idag kom jag hem lite efter halv tolv :) Det var en precis lagom dag kände jag för på bussen från nybro höll jag på att somna ^^, Men så är det när man är förkyld och inte kunnat sova redigt. Men hoppas på att den ger med sig snart. För mår kanon under dagarna och på kvällarna mår jag skit :S Lustigt det där med att vara sjuk.

Jag har legat och vilat/Sovit en halv timme nu och har precis gått igenom posten, men där var det inget roligt. Lite påminnelser på räkningar men eftersom jag har betalat dem så skiter jag i dem ^^, Ska ringa till en del räkningar och säga att jag inte kan betala den här månaden så får ta det nästa istället. Blev lite väl mkt, och man måste ju ha lite kvar så man kan göra något skoj.

Mathias har precis åkt ner till stan för att umgås med några kompisar, det var tydligen skattjakten ikväll. Det är inte så skoj längre, det var roligare när man gick på åkrahäll och var med själv. Fast visst när vi hade skattjakten så... emh.. var jag ändå inte med, var liiiite full och åkte bil :P Men alla har väl varit unga och dumma ^^ hehe.

Jag tänkte sätta mig och plugga nu i någon timme, sen blir det stan för mig med för måste till apoteket och köpa bricanyl och ögondroppar. Funderar på att skita i allergitabletterna för det är ju ändå höst nu :S Men det kan ju vara dumt det med.. Får se hur jag gör och hur mkt de kostar. Sen tänkte jag faktiskt äta ute idag, onödigt men eftersom disken ligger i hög och jag inte orkar diska så får det bli så. (har faktist tjatat på Mathias en vecka nu, att han ska diska).

Ibland går jag in på sådana djupa tankar, och endel tankar får mig att börja gråta när de kommer fram. Men jag har anledning till att tänka dem men det fattar ju inte de runt omkring. Jag tror att jag har varit iväg och "festat" själv MAX 4 ggr under 2 ½ år. Det är väldigt lite, men om man vill förebygga tankarna hos sin käreste så sitter man hellre hemma. Men så tänker inte min andre hälft. Jag ska jobba på lördag och han ska tydligen till E-boda. Inte för att jag säger att han inte får det, men mina tankar blir väldigt lustiga. Likadant i helgen som varit fick jag reda på saker som jag reagerade på, inget allvarligt men det var något han inte berättat för mig och ibland kan jag få för mig att *pip* har rätt :/ Men vill ändå inte tänka så.
Jag tycker att vi har ett hyffsat bra liv, men har jag fel när jag skriver att just i detta nu är det han som är "hemmafru" och jag den som tjänar pengar? :S För så som jag ser det så ska jag tjäna pengar, plugga, städa och laga mat. puh, livet är hårt!

Ne, ta fram boken och kolla igenom uppgiften och läsa ett kapitel kanske?
Vi hörs senare eller imorgon och jag önskar er en trevlig eftermiddag och kväll!
kram

2 kommentarer:

Sofie sa...

Låter inte så Kul emma men d löser sig nog jag tycker du är skit duktig Kram Sofie !

Jag :) sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.