fredag 2 oktober 2009

Har varit sjuk :/

Hej,

det blev ingen uppdatering igår eftersom jag låg i sängen heeeeeela dagen pga magsjuka, idag mår jag mycket bättre!


Om vi ska börja ifrån Onsdags så lovade jag en bild på omeletten jag lagade och tänkte också lägga in receptet :) Snällt va?



Spenatomelett med makrill

Klä en liten ugnsform, ca 15x15 cm, med bakplåtspapper. Hacka 2dl babyspenat, 2 tomater och 2 kvistar timjan och lägg i formen. Vispa 4ägg, ½dl vatten och 2 krm salt och häll över. Grädda mitt i ugnen i 200 grader tills äggsmeten har stelnat, ca 15 min. Servera med en burk makrill i tomatsås.

Jag hade den inne i ca 20 min och den var inte helt färdig utan lite kladdig i mitten så 15 min räcker inte (iallafall inte i min ugn).

Igår blev det inte som matschemat var satt eftersom jag var sjuk, men på kvällen gjorde Mathias spagetti och köttfärssås och det var såååååå gott. Men jag åt inte alls mycket för man är ju rädd att man inte får behålla det. Men eftersom jag inte kunde äta så mycket av det igår så åt jag det till frukost idag istället :) Mumma!

Jag hade ju sagt att gårdagen skulle vara en pluggdag eftersom arbetet ska vara inlämnat idag, men eftersom jag var sjuk igår så blev det inget plugg så idag får jag råå plugga :S Uscha!

I helgen ska det bli bullbak eftersom det är kanelbulledagen på söndag så måste bullar bakas ;D och jag hoppas att det blir så nu också!

Sist men INTE minst så vill jag säga grattis till Jennie och Andreas som fick en son den 30 September kl. 23.05! GRATTIS PÅ ER! Gå gärna in och kolla på deras son på den här länken: http://vantabebis.blogspot.com/2009/10/var-alskade-lilla-son.html


Inga kommentarer: