måndag 19 april 2010

God morgon!

Idag är jag riktigt trött, men det får jag ta nu när jobbet kallar ^^,
Jobbar idag mellan 7- 14 och i eftermiddag har jag inte bestämt vad som händer.
Får helt enkelt se vad dagen tar vägen :)
Jag vet i alla fall att jag måste ta tag i att vika in all ren tvätt!
Så det ser lite vettigt ut här hemma.
Sen blir det nog en långrunda beroende på hur jag känner mig när jag kommer hem.
Har lite ont i halsen idag med, förkyldning på gång? :S

Igår slappade jag mest hela dagen sen åkte jag ner till stan för att handla lite mat som vi behövde ha hem :)
Innan jag åkte neråt så åkte jag runt Orrefors för att prata med Mathias.
Då kom det en bil med en radio- reporter i och en fotograf och undrade om vi ville ställa upp då de skulle göra ett repotage om en tjej som  för 10 år sedan blev mördad här i Orrefors.
Dumt nog så står hennes bror med oss och pratar!
Jag såg verkligen hur han reagerade!
Vi sa att det var hans syster och det finns inget att säga!
Men de va på som attan och frågade mig massa frågor om hur JAG kände!
Jag sa till dem att jag kommer inte ens härifrån och har ingen uppfattning om detta då jag var 10 år!
Jag minns knappt någonting. Men ändå ska de ha med mig i radion! Jävla idioter!
Men men, jag sa liksom att sorgen finns där men det är inget man pratar om. Man finns där ifall någon behöver prata men som jag har liksom ingen uppfattning eller känsla om det här!  Bara att det var jävligt fel, och att man beklagar de som är inblandade. låter jag grym nu när jag säger att jag inte har en uppfattning?!
Jag bodde i Nybro och hade ingen kontakt med Orrefors vid de tillfället, hade en kompis som var väldigt nära här men vi umgicks inte så mycket då... Men jag vet i alla fall att jag fanns där om det behövdes men vi pratade aldrig om det!
Sen tog de massa bilder på oss, jag halvt bakfull och gammalt smink :P
Jisses säger jag bara!
Ändå sa jag att jag inte ville vara med då jag inte är härifrån!
Det får bli som det blir jag tänker inte lyssna på det repotaget på radion då jag bara kommer bli irriterad, för de får säkert mig att låta som en självisk människa som inte bryr sig. Men det gör jag då vi nu känner familjen i fråga! :)

Nehe, om man ska klä på sig, ge Ozzy mat och åka till jobbet :)
Vi hörs i eftermiddag!
kom gärna med åsikter om detta inlägg.
kram kram

Inga kommentarer: