onsdag 7 april 2010

Jag lever! ;P

Jag har bara haft blogg uppehåll utan tvång!
Jag har knappt längtat tillbaka?!
Jag har verkligen haft fullt upp känns det som!
I lördags var vi på min systers kalas då hon fyllde 9 i fredags. Det var väldigt trevligt och god mat :)
Vi fick planka med kött/skinka och lax, och många olika frukter som melon, passion m.m.
Alltid lika gott med planka :)
Efter plankan pratade vi lite och barnen fick gå på påskjakt i trädgården där "påskharen" hade gömt godis ;P
Efter ett tag blev det fika där vi fick "tingeling- tårta", en tårta med tingeling på!
Den var rätt god bara att själva bilden på tingeling smakade lite papper :S Eller var det bara jag som tyckte det?

När vi åkte hem så fixade jag i ordning mig för en resa till Kalmar. Ringde våra kompisar och de sa vi kommer om en halvtimme. Vi väntade, drack öl och spelade wii men kom det någon?
Nej!!
Vid tolv tiden gick vi faktiskt och la oss och var lite irriterade då de lovar och inte håller! Hatar sånt!
Men men, vi hade trevligt i alla fall bara vi två tillsammans :)

I söndags när vi vaknade packade vi in oss i bilen åkte och hämtade en kompis och sedan for vi iväg till Orranässasjön (stavning?!) där vi släppte lös våran hund och gick en promenad.
Sedan stannade vi vid ett ställe där jag tog sjukt fina bilder med min mobil ;P
Bilderna lägger jag upp senare idag (jag lovar).

När vi åkte därifrån så bestämde vi oss för att åka till stan och så var vi där nästan hela kvällen.
Inte jätte skoj men funkade..
På måndag morgon ringde klockan vid 6.30 då jag började jobba vid 7.00- 14.00
Jag fick mig en promenad på jobbet som varade i nästan 40 min :) Härligt härligt!
Annars flöt dagen på ganska bra.
När jag kom hem så duschade jag och for iväg till mamma där det byggdes hönsgård! :)
Jag skulle hjälpa min syster att installera the sims. När jag installerat det så hjälpte jag henne att bygga ett hus och kom då på att spelet är på engelska :S Jag skrev en lapp med de flesta översättningarna och hoppas det hjälpte henne :P
Annars har hon mamma och micke som kan hjälpa henne lite kanske?
Jag åkte ifrån mammas vid 6 tiden och när jag kom hem så åt vi lite och sen vek jag in tvätten och donade lite :) Bytte sängkläder gjorde jag med förresten!
Jag blev väldans glad när jag kom hem då disken var diskat och sängkläderna borttagna ifrån sängen :) Bara att sätta på nya! ;P

Igår ringde jobbet på morgonen och frågade om jag ville jobba! Självklart ville jag det. mellan 7- 16 jobbade jag :) Sen åkte vi ner till stan för att handla allergitabletter och ögondroppar till mig då pollen börjar slå ut nu :S

Idag gick jag upp vid 7.30 och ringde Hälsocentralen då jag får andnöd vissa nätter då jag knappt kan andas och har det vissa dagar med så fort jag anstränger mig :S
Tror att det kan vara min astma som är tillbaka :S
Ska i alla fall till doktorn vid 13.30 och ska då prata med henne om detta och sen funderar jag på om jag ska ta en allergispruta detta år och se om jag mår bättre under sommaren :)
Vi får se vad de säger!
Nu ska jag ringa min käre mor och bestämma om jag ska komma och gå en runda innan doktor besöket eller efter :)

Ha en underbar dag så hörs vi senare idag då jag ska uppdatera med bilder!
Kram kram

Inga kommentarer: