onsdag 14 april 2010

Underbar cykeltur!

Idag har jag ju jobbat mellan 7- 14. När jag gick därifrån så kände jag att det var riktigt rörigt :S
Är rätt sugen på att se hur det funkar på andra ställen eller som personlig assistent.
jag är rätt sugen men jag trivs ju som fisken i vattnet uppe i Orrefors!
Till hösten kanske man ska förnya sig?

När jag slutat jobba så träffade jag Mathias hos hans bror där vi skulle hänga på hans cykel eftersom vi funderat på om vi skulle cykla en runda idag :)
När vi sedan kom hem så slappade vi i en timme och sedan bar det iväg på cyklarna och vi tog Ozzy med oss :)
Jag trodde att det skulle gå åt skogen men det gjorde det inte!
Det gick kanonbra, han småsprang/travade bredvid så fint så :) Men han blev trött fort så vi tog en paus vid ett vattendrag där han svalkade tassarna lite och drack!

Sedan fortsatte vi cykelresan och allt som allt så tog det nog lite mer än en timme :)
Härligt!
När vi kom hem så satte jag mig vid datorn en stund och nu har jag precis försökt mig på att göra chokladbollar á la Emma.

Jag trodde vi hade allt hemma men icke! Jag åkte och handlade magarin men när jag kommer hem så har vi ingen havregryn :S
Men såg att vi hade müsli så stod och sorterade den (det är sant). Tog ganska lång tid. Det skulle vara 6 dl men tog bara 3 dl. Jag hällde det i en bunke och vips så va bunken på golvet?!
ALLT låg på mattan!
Det var nog inte meningen att jag skulle göra chokladbollar idag bara för att jag var så otroligt sugen på det!
Jag bestämde mig i alla fall för att göra utan havregryn därför blev det chokladbollar á la Emma :)

Nu sitter jag och samlar mod inför ett telefonsamtal jag ska göra! : /
Hoppas han går med på det!
Håll tummarna för mig!
(ikväll kommer bilderna jag lovat, det blir ett långt och stort inlägg).

Kram kram

3 kommentarer:

jenny sa...

Vad är det för samtal du ska ringa om man får vara nyfiken? :) Härligt med cykeltur. Här har vi bara en cykel, tråkigt. Men jag har en nere i källan, men tappat bort cykelnyckeln och det är ett bra lås som inte bara går att klippas upp.. typiskt .. hehe

Jenny sa...

Svar på kommentar:

Jo, det har väll gått rellativt fort. Men datorn har verkligen varit min bästa vän under dessa dagar.. blir nog lättare sen när man jobbar mer och slipper behöver gå och tänka på att det är tyst hela tiden.

Ja, alla gör ju verkligen det. Fast det är nog rätt smart att vänta, tills man har stadig ekonomi iallafall. Det är liksom prio 1 för min del, har man fast ekonomi och känner att det är rätt tidpunkt så.. kör på :)

Jennie sa...

man tackar man tackar , det behövs verkligen ! :)