onsdag 13 maj 2009

13 Maj- 09

Puh, igår beslutade jag ett tufft beslut. Jag och Mathias ska vänta med att skaffa hund, tyvärr. Men för hundens bästa är det bättre att alla räkningar är betalda, och att under sommaren tjänar jag ihop pengar så jag har alla pengarna på en gång, mycket bättre tycker jag för då är det klart liksom :) Så då hinner man fixa allt under sommaren så att allt är bra till hösten, med staket och sånt också.

Jag skickade ett mejl till hunduppfödaren nu, det löd:

Hej,
Jag försökte ringa till er igår kväll för att meddela att vi inte kom, men det märkte ni nog :) Jag och min pojkvän Mathias har funderat lite om att skaffa hund och han tyckte att våran ekonomi inte är den bästa nu, och det kan jag hålla med om att den inte är, så för att vi ska kunna ge valpen det bästa så kom vi överens om att vi ska vänta med hund till efter sommaren. Men då tänkte jag fråga er, får ni någon valpkull under sensommaren/hösten? Är väldigt intresserad av just era schäfervalpar :)
Mvh Emma Johansson

Vi kan hoppas på att de får en valpkull under sensommaren/hösten så man kan tinga en valp där, för vill verkligen ha en hund ifrån dom. Men sen får man se hur det blir.

Idag får jag nog vänta med en långpromenad eftersom Ozzy verkar riktigt trött, han ligger med tungan lite utanför mun och snarkar som en gris :P Får väl iaf vänta en timme för att vara snäll mot honom, om jag nu kan hålla mig :) Annars idag så händer det väl ingenting, Det enda är att jag och Elin ska tvätta mattor ^^, om jag orkar vill säga... Fundera på att lägga mig och kolla på en film sen innan Mathias kommer hem vid lunchen. Va ska jag laga för mat idag? :S

Ne om man ska gå och klä på sig och dona lite :)
(hoppas de inte blir sura på mig, hunduppfödaren alltså)

2 kommentarer:

Sofie sa...

Okej ja kanske är klokt =) ja det är ju just d jag måste göra dopet e ju snart :D då måste jag ha bakat lite va gör du idag? Maina kommer hit md den andra valpen ska bli kul att se titta förbi om du vill hon kommer vid 10

Leona sa...

Roligt att du är inne och läser min blogg =)

Här kommer receptet till falsk fläskfile:

400g blandfärs
2 msk aromat
paprika
grädde
svamp

Blanda färsen med aromat. Forma till en rulle. Lägg den i frysen i ca 1 timme.
Skär i skivor och stek.
Lägg över i en ugnsform, lägg i svamp, stimlad paprika och häll på grädden.
Sätt in i varm ugn ca 225grader i 10 minuter.