måndag 18 maj 2009

18 Maj- 09

God morgon, eller jag har varit upp sen halv sju :) Jag orkade verkligen inte kliva upp idag när klockan ringde, men vid halv gick jag upp för skulle köra Mathias till Hälleberga. När jag kom hem så kände jag bara att sängen ropade på mig, men icke. Jag tog Ozzy på en långrunda innan jag hann gå in och höra sängen :P Så det blev en runda med honom och nu är jag pigg :D Har torkat golvet i köket idag, igår blev det två gånger. Kanske ska berätta varför lite snabbt- Jag slängde saftflaskan i golvet pga. en sak som jag fick reda på igår på Johannas konfirmation. Varför kan han inte bara berätta sakerna när de händer, istället att man får reda på det på annat håll sen? :/ Så det blev saft över hela golvet och jag torkade golvet, sen skulle jag in i köket (kladdigt som fasen) så då åkte moppen fram igen och idag när jag gick in i köket var det fortfarande liiite kladdigt så då åkte moppen fram för tredje gången. Så efter den här gången hoppas jag att det är rent och INTE kladdigt :)

Aja, fick med Mathias på en promenad igår, och då fick jag för mig att flytta(ännu en gång). Det finns ett litet torp i skogen här där vi bor och det är typ ett sommarställe som tyskar eller danskar äger enligt Mathias, hade det inte varit bra om jag och Mathias kunde hyra det för typ 2000- 2500 kr/mån? :D Det tycker jag iaf, för är trött på att bo här nu :/ Vet inte vad det är, men grannarna verkar as sura, men dom får gärna vara sura- det skiter jag fullständigt i, men de får gärna lämna tillbaks allt de har lånat först eftersom det är rätt bra och dyra grejer som t.ex. våran pump till madrassen som vi har när vi tältar, har för mig den kostar runt 200- 300 kr, min vinöppnare kostar ca 100kr. De är bra att ha så jag vill inte att de ska gå förlorat.

Idag vet jag inte vad jag ska göra riktigt, ska iaf laga mat till Mathias och så ska jag hämta honom vid 12.00. Ja, det är väl det som är bestämt :P Egentligen måste jag tvätta innan helgen, så funderar på om jag ska sätta upp tvätttid imorgon eller på torsdag :)

Ja, nu ska jag läsa reklamen som kom igår så ska jag hitta på något annat sen :) Ha det så bra så uppdaterar jag sen.

R.I.P Alena- wonderful dog :'/

6 kommentarer:

Sofie sa...

Jo jag hade tänkt d där med kvantum men d blir nog lite dyrt d blir 30 pers om alla Kommer och d kostade 89 kr styck :/ så jag tänkte slänga ihop pasta sallad sen ska anette baka nåt så d får bli bra så :D trist med sura grannar Kram!

Sofie sa...

Ne men om man viste exact hur många som skulle Komma men sen så kanske Inte mAria kommer eftersom hon fick misfall å Pommes kanske Inte kommer för hon är kanske på förlossningen å föder då hehe så man vet Ju inte å nyss ringde Mickes Gudmor å sa att dom åxå skulle komma så d bölir några men en tårta d e ju så jädrans trååkigt

Marina sa...

omvårdnad på distans genom komvux:)

Sofie sa...

Lise heter hon hon bor i Gula huset där vid folkets hus i Flygsfors :) Japp dom ska ha en till snart..:

Marina sa...

dom har en utbildning på komvux som heter "jobbspåret" de är gymnasie utbilningen ovårdnads programmet, precis samma kurser & utbildning... inga lån eller nånting sånt, jag kan smsa nummret tell hon jag har snackat med om du vill, så kan du ju få lite mer info från henne:)

Jennie sa...

:) absolut ! Han är en favvis minsann !:) allt bra annars ?