tisdag 4 maj 2010

En heldag i Kalmar/Nybro med Jennie!

Hej :)
Idag har vi haft en underbar dag, fast lite stressig idag på morgonen ^^,
Men det har jag mig själv att skylla..
Efter jag skrivit morgon inlägget så skickar en arbetskompis ett sms och undrar om vi ska ut med hundarna, klockan var då 8.20 ca och jag skulle vara i stan vid 10- tiden för att hämta Jennie.
Jag sa att en liten runda hinner vi med :)
Rundan blev 45 minuter lång och underbar :)
Härligt att komma ut och röra på fläsket..

När jag kom innanför dörren kollade jag på klockan 09.15. SHIT!
In i duschen fort som fasen.
stressade som fan för att hinna, så pinsamt att komma försent.
När jag körde hemifrån så kände jag att jag hade god tid på mig och skulle hinna tanka med.
Men när jag kör från bensinstationen kommer jag på att koden till mitt ikea kort ligger HEMMA!
Kör fort som fasen hemåt och får då ett sms utav Jennie att hon precis anlänt till Nybro!
STRESS TILL TUSEN!
Jag kom fram till stationen vid 10.15 så jag var en kvart försenad : /
Som tur var så hade Jennie inte tröttnat på att vänta på mig!
Jag ska alltid försöka klämma in så mycket som möjligt på kortast tid :S

Aja, våran resa började mot ÖoB och sedan in mot Kalmar :)
Vi började med Modehuset och jag tittade efter skor, men bestämde mig för att skita i det.
Jag handlade i alla fall lite smink på rean och toffsar :)

Sedan intog vi den efterlängtade affären, IKEA!
Vi gick in genom portarna och jag försökte tänka "behövs detta?".
Jag inhandlade lite saker:
1. 2 st Orchidéer
2. 2 st krukor
3. 1 st vas
4. 2 st diskborstar
5. 2 st säckar dekorationsstenar
6. 1 st toaborste
7. 1 st hylla
8. 3 st krukor som jag ska hänga på väggen

Detta kostade mig ca 400 kr och det tycker jag är en väldigt liten peng^^,
Imorgon åker hyllan upp och jag hoppas jag får den på det ställe jag vill ha den på!
Ska ta bilder när den är uppsatt!

Överraskningen som jag skulle köpa var ett LUFTGEVÄR till min älskling :)
Han fick också skott och pricktavlor!
Detta gjorde jag som en kompremiss om att jag fick handla på Ikea ^^,
Han blev överlycklig :)
Så nu är båda nöjda och jag tror nog att jag snart ska in mot sängen då en dag väntar imorgon med, kliver nog upp vid sju då också!
Är rätt trött efter en lång dag då jag åkte hemifån vid 09.50 och kom hem vid 18.00 :)

Förresten så fick jag träffa söta Vidar idag med :D
Så otroligt söt denna onge är!
Hoppas på att vi kan planera in en dejt till helgen med så jag får träffa dessa underbara människor igen <3

Hoppas ni har haft en lika underbar dag som jag har haft!
Kram kram

Inga kommentarer: