onsdag 26 maj 2010

Storstädning av bilens insida!

Idag har jag inte skrivit något eftersom jag inte varit hemma fören nu :)
Dagen började med att kliva upp klockan 5 för att köra Mathias till arbetet, efter det körde jag hem till min mamma för att äta frukost med dom!
Efter frukost och en iväg skickad lillasyster, som skulle till skolan så drog vi igång med storstädning utav bilen (igen). Såg lite missar sen gårdagens tvätt så tvättade lite på utsidan igen samtidigt som mamma tog en skruvmejsel för att komma åt i skarvarna där det var SKITÄCKLIGT!
Nu ser bilen nästan ny ut ^^,
Det enda som skulle behövas byta är antingen hela säterna eller bara klädseln då de ser förskräckliga ut rent ut sagt!
Vi får se om vi ska lägga pengar på det senare. Det vi ska koncentrera oss på först är ju att den ska gå igenom besiktningen och efter det bilgrindar till ozzy i bagaget :)

Kom ni ihåg att jag skrev en lista på vad jag vill ha för ett tag sedan? (titta längre ner på länken så ser ni listan).
Nu är ju ettan borta så ser listan ut såhär:
1. Bilen går igenom besiktningen utan större fel
2. Bilgrind+ lastgaller
3. En hundvalp
4. köpa hus / hyra hus

Nehe, nu ska jag ut i bilen igen och putsa framrutan innan jag kör in till stan för att hämta min älskade sambo!
Ha en bra dag!
kram kram


2 kommentarer:

Marina sa...

de kan vi absolut göra! :) skulle du till nybro i morgon? har för mej jag har läst de, men du skriver så mycke så jag vet inte när jag läst vad:P vet inte om ljuspartyt än, ska till sthlm med kim på torsdagen & sen vet jag inte hur de bär... men jag meddelar så fort jag vet:)

Marina sa...

jag jobbar till 12 i orrefors på fredag så vi kan ju ta de direkt efter de kanske? kan ju träffas i nybro vid halv ett då? kramar