fredag 14 maj 2010

Väldigt dålig uppdatering!

Ja fy på mig!
Jag har uppdaterat lite dåligt tycker jag!
det var nog för att jag jobbade igår mellan 7-14, och efter det var det fullt ös!
Efter jobbet blev jag sååååå sugen på de nya chipsen "super chips" som jag såg reklam på hos en äldre!
Så jag och Mathias åkte ner till stan för att handla det och åkte runt min far en runda också :)
Mathias och jag lånade en back öl utav honom så vi drack faktiskt lite öl igår :) Eller Mathias drack öl och jag drack upp mitt vin som jag hade sen innan :)
Vi satt hos Mathias föräldrar och drack lite och hade jätte trevligt, Lilly mathias brorsdotter satte sig i mitt knä vid sovdax och somnade jättesött :)
Det var så härligt!

Idag så har jag faktiskt inte gjort ett dugg. Försökt komma ikapp i bloggvärlden och läst alla blogginlägg och sånt :)
Har ätit lite, Min sambo var så snäll så han köpte en thai färdig rätt till mig som jag har ätit nu då han är iväg idag :)
Den var kalas god, lite stark men det ska sån mat vara!
Nu ikväll ska jag nog ta mig ett par öl i min ensamhet och titta på filmer, har förberett med några så hoppas jag att det blev några bra :)

Mathias skulle till emmaboda idag på för strippen, jag skulle hängt med men orkade inte och nu har våran hund fått ett sår på bakbenet och frambenet så måste hålla koll på honom, han får ha en "badring2 runt halsen så han inte når att klia och så får jag tvätta och smörja såret på bakbenet två ggr om dagen och om detta inte hjälper får vi ringa veterinären.
Frambenet är det ingen fara med ännu, det är lite päls som är avgnagd och en liten röd plutt på.
Hoppas att det inte blir värre än vad det är!

Förresten så har jag glömt att skriva att vi kanske ska hyra ett hus i höst :D
vi blev tillfrågade för någon dag sedan, hoppas hoppas det blir så då det huset är kalas!
Lagom stor tomt, lagom stort hus (behöver målas om utvändigt) och fint!
Har bra läge och allt :)
Men den avgörande faktorn är om Mathias får förlängt då kan vi flytta, annars får vi vänta!

Kram kram

1 kommentar:

jenny sa...

Vad kul med hus! :) vart?

Håller tummarna att han får förlängt då! :D