måndag 24 maj 2010

En ny invistering! :D

God morgon på er!
Idag vaknade jag vid 5 utav klockan som ringde! Jag var ganska pigg när jag vaknade så det var inte speciellt svårt att kliva upp idag.. Sen kom jag att tänka på att jag får köra den nya bilen till Mathias jobb med :D

Ja, det har hänt mycket här, hihi!
I lördags hämtade jag min syster klockan 9 för att åka till kristvallabrunn för dressyrtävling.
Har aldrig förstått mig på dressyr speciellt mycket men min andra syster var kanonduktig!
Och hon vann skiten :D I första klassen kom hon 1:a och andra klassen hon var med i fick hon och en annan tjej 175 poäng och hamnade på delad första plats, men de var tvugna att välja en 1:a och en 2:a och då blev min syster 2:a där.
Men jag är stolt över henne  :D !:a och 2:a på en och samma dag! Grattis..
Efter tävlingen fick jag skynda mig på för klockan var lite över ett när vi körde därifrån och jag började jobba klockan 14 :S
Stress stress! Men jag kom prick 14 så det var ingen fara på taket.
Jag jobbade mellan 14- 21 och därefter åkte vi till någon fest som Mathias bror skulle vara på, inget kul alls var det!
As hög musik hade de och man hörde inte vad man sa till varandra och då tröttnade man rätt fort...
Var där bara i en timme eller nåt.
Innan vi åkte till festen så gjorde min sambo en affär med en arbetskompis :D
Så igår hämtade vi en ny bil! :D Eller ny och ny, den är ny för oss och mycket fräschare än våran gamla 245:a :P
Så nu är vi stolta ägare till en 855:a
Än så länge äger väl Mathias far bilen, tack så mycket för utlånet av pengarna! :D
Bilen är skitgo att köra (automat). ;)
Bagaget fungerar så Ozzy slipper sitta i baksätet,
det enda som felar nu är ett lastgaller och en grind.
Sen ska vi slipa ner bagageluckan då den är liiiiite rostig och sen ska vi slipa ner motorhuven också då det suttit en klistermärke där och det ser inte så snyggt ut!
Så lite småfix är det, men det är det ju alltid med bilar? :)

Igår i övrigt så jobbade jag mellan 7- 14.
Var otroligt trött ett tag men när man har mycket att göra och när man såg fram emot att hämta bilen efter jobbet så gick det ganska bra! :)
Vi var hemma hos min mamma en runda också och hämtade lite ägg och visade upp bilen och efter det åkte vi ner till staden för att handla lite mat och körde då förbi min far för att visa honom den också :)

Idag vet jag inte riktigt vad som händer, ska nog bara ta det lite lugnt efter en jobbhelg!
Funderar på om jag ska ta en tripp till målerås och hoppas på att man får 11- kaffe där ;)
Vi får helt enkelt se vad som händer och sker.
Idag ska vi i alla fall dra ner på Ozzys matportioner. Förra veckan fick han mat 6 ggr om dagen denna veckan ska han få 4 ggr om dagen så det blir väl klockan 8, 12, 16 & 19.

Ha en underbart bra och solig dag idag!
kram kram


2 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Sv: Oj vilken STILIG hund ni har..helt i min smak!! =) O jag håller med dig, tror sällan det är hunden det är fel på utan snarare ägaren. Hamnar hunden i "fel händer" så blir det aldrig bra. Synd bara att många ska ha så förutfattade meningar..drar exempelvis alla "rottisar" över en kam..att alla dem är farliga men så är det ju inte!

Kram

Agnes sa...

Grattis till den nya bilen! :)