tisdag 18 maj 2010

Välkommen hem, Ozzy!

Hej och hå!
Det blev inte jobb mellan 7-10 utan 7- 14.15 :)
Jobbet idag har varit häktiskt, larm hit och larm dit så då blir man rätt slut!
Mitt i alltihopa ringer veterinären och säger att våran underbara hund får komma hem :D
Genast blir dagen mycket bättre!
Jag bestämmer att jag ska stå utanför Mathias jobb vid 14.30 men kom väl 14.35 för var tvungen att tanka och hämta Ozzys koppel :)

När jag kom ner till stan körde jag runt och hämtade min gubbe och sen tog jag ut pengar så jag hade kontanter. Vid ca 15.15 var vi i läckeby för att hämta hem våran älskade och efterlänktade hund!
Vi fick ett papper med bra att veta om Ozzys vård efter operationen och så fick vi köpa till i/d foder och pro- kolin+ för smörjning utav hans tarmar.
Sen träffade vi veterinären och pratade lite, tittade på röntgenbilderna och sen äntligen skulle de hämta ut våran hund!
När de kom med Ozzy så blev han glad, men det var inte våran gamla hund utan man märker att han inte mår bra ännu! Men med våran vård ska han bli bättre :) Och jag hoppas det går fort!
När de kom ut med Ozzy så hade de med sig nålarna som fanns i Ozzy och det såg ut som knappnålar och jag frågade veterinären om de suttit där länge. och antagligen har de varit där ett par år!
Skönt!

Nu ligger Ozzy och sover, han har i princip sovit sen han kom hem! Han vill dessvärre inte äta i/d fodret så han får allt vänta tills imorgon så erbjuder jag honom mat då igen och hoppas (håll tummarna) att han äter då!
Än så länge är han inte frisk men om någon vecka så mår han nog bättre! <3

Imorgon blir det en ledig dag för mig, hemma med vår älskade hund!
Hoppas han mår bättre bara, jag ska också försöka dammsuga lite då han måste vistas i så ren miljö som möjligt så såret läker utan bekymmer!
Sen vid 14.00- 16.00 blir det möte och då ska älsklingen med mig dit :)

Hoppas ni har det bra, är kanske lite frånvarande på bloggen just nu men det har och beror på våran hund som genomgår en svår period!

kram kram

Inga kommentarer: