måndag 18 januari 2010

Fisk- uppfödning! ;D

Idag vaknade jag vid 9.30 ca av att grannen bankar och ha sig där nere! Gud så arg jag blev, när man väl kan sova så får man fan inte sova i alla fall. Visst jag fick sova ut, men hade lätt kunnat sova en timme till då jag sovit dåligt i två nätter och jobbat i helgen, då blir man riktigt trött!

Men jag har i alla fall hunnit med en del saker här hemma idag. Jag har diskat, fixat ägg så jag ska ta med mig ägg- mackor till jobbet sedan har jag faktiskt pluggat och skickat iväg ett arbete :) Yippie!
Jag ska börja på den andra uppgiften nu med och hoppas på att den hinner bli färdig innan jag åker vid 13.40 ca. Men den uppgiften är rätt lätt känns det som då det är mina tankar som man ska använda.

Ikväll när jag kommer hem ska jag ta en låååååång dusch ifall det finna varmvatten så det räcker ;P Jag ska också byta sängkläder så det är rent och snyggt där. Alltid skönt att gå och lägga sig i nya lakan när man ä nyduschad! Sen ska jag bara ta det lugnt och lägga mig i tid då jag ska upp och tvätta imorgon och då vill man ju börja i tid så man hinner med all tvätt på samma dag ;P Så imorgon mellan varven med tvätten så blir det pluggande också! Aldrig en ledig stund känns det som, men det är skönt nu när man har kommit igång!

Jag gjorde en upptäckt här hemma idag. Vi har ju ett akvarium på 600 liter där vi har malawi ciklider i. Vi har fått tre yngel som börjar bli stora och tuffa. Idag märkte jag att vi har MINST två st ytter pytte små yngel också :D Vi har fisk uppfödning här hemma :D Känns så underbart roligt att fiskarna äntligen ynglar av sig! Är så sjukt kul att sitta och titta på de små ynglen så jag hoppas att de överlever då de större fiskarna kan äta upp dem. Men vi har många bra gömställen som de kan gömma sig på.
Problemet är nu bara att vi måste snart rengöra akvariet men hur ska man göra med de små ynglen? :S
Vi får lösa det på något sätt för rengöras måste det snart göras....

Nu ska jag plugga lite och sedan förbereda mig för jobbet där jag ska tillbringa eftermiddagen och kvällen!
Tur att det är underbara människor som arbetar ikväll :D Då lär det gå fort och man lär ha roligt!

kram kram

1 kommentar: