fredag 29 januari 2010

Flytta?! :D

Nu har jag varit snäll och kört ner min svärmor till stan :) Duktigt Emma, du har gjort något nödvändigt den här veckan!
Men det finns mer som måste göras!
- Diskas
- Tvättas
- Plugga
- Städa/plocka undan

Och detta orkar jag inte! Imorgon är det kalas hos moster (om det inte blir jobb). Men hoppas på att det blir jobb på morgonen isf. För måste jobba lite nu känner jag. Det kanske blir bättre i magen om man gör något? :S Att sitta hemma och tycka synd om sig gör ju inte saken bättre i alla fall.

Förresten så har jag gjort en annan sak idag, jag har ringt på en lägenhet/ radhus i Orrefors! Så förhoppningsvis ska vi åka och titta på det på Söndag. Visst det blir ca 1000 kronor dyrare än vad vi bor nu MEN om man räknar bensinkostnaderna när jag kör Mathias till sina kompisar i Orrefors och besöken på affären och körandet till jobbet så sparar vi kanske en 1000 lapp i bensin istället per månad? :)
För nu har vi rätt höga bensinkostnader men det är ju allt körande till Orrefors som blir mycket under en månad!
Det skadar ju inte att titta på det i alla fall och jag hoppas verkligen att det känns bra för det är en 3:a OCH man har tvättmaskin och torktumlare i lägenheten :D LOVE IT! Då kan man liksom tvätta när man vill, hur underbart är inte det liksom? (mycket enligt mig). Och man slipper springa ut med tvättunnan för att komma ner i källaren!
Jag skulle ringa imorgon igen för att bestämma tid på söndag och jag hoppas att han kan vid 10- tiden då jag ska på bio och måste köra runt kvart över elva för att hinna hämta min syster yster!
Önska mig lycka till! <3

Nu funderar jag på om jag ska ta fram skolböckerna och försöka få ett arbete färdigt då jag inte pluggat på en hel vecka om inte mer?
Låter bra!
kram kram

3 kommentarer:

emelie sa...

´Ja precis jag tänker också så !!! trodde ingen annan kände som jag. Kul med o titta på en annan lägenhet, hoppas allt är bra med er.

Diana sa...

Vad är det för ras på vovven i headern= SÅ söt!! =) La precis ut en nu tävling om ett presentkort hos Jotera som säljer hälsokost och inredning, spikmattor, vitaminer, hudvårdsprodukter m.m. Delta gärna! Trevlig fredagskväll! Kram, Diana

Mikaela sa...

Tvättmaskin i lägenheten är verkligen guldvärt :)