torsdag 28 januari 2010

Nu äntligen skriver jag av mig!

Nu måste jag bara skriva av mig! 
Igår mådde jag ju hyfsat bra! Kunde handla och dona.
Men idag ska ni veta att Emma mår dåligt igen! :/ Mår så sjukt illa och så fort jag reser mig upp ur soffan eller så mår jag riktigt dåligt!
Ja, jag vet vad ni tänker! "hon är gravid". Nej, det är jag inte, tyvärr!
Och varför skrev jag nu "tyvärr"?
Det skulle vara så otroligt underbart ifall något litet växte i mig. Det skulle vara ett under i allt kaos som finns här i livet. MEN det är inte rätt tillfälle just nu men jag är så sjukt avundsjuk på alla som är gravida och jag tycker att alla blir det nu?! Eller är det bara jag som tycker det bara för att det är en önskan jag har?

Jag såg en film igår och i slutet kom han fram till att han ville för mycket så det gick åt skogen för honom.
Så känns det för mig. Jag vill ALLT men så fort jag vill lite till så går det ett steg neråt istället, ALDRIG ett steg uppåt! Jag vill så gärna att detta ska vända, att Mathias ska få ett förbannande jobb så vi kan flytta från denna j*vla lägenhet! Eller är det ens detta som irriterar mig?
Trivs jag?!
Inte just nu, det gör jag verkligen inte men det är för att man går i motvind hela tiden att det aldrig blir solsken över oss! Det är DET som känns så fruktansvärt irriterande, att solen skiner där borta men vi kommer aldrig dit!

Sen när människor utan inkomst ska skaffa barn så blir jag fundersam. Finns det ens en "rätt tidpunkt" där man ska skaffa barn? Om folk som inte har inkomst har råd att ha barn varför skulle inte vi kunna det då undrar jag då?!
Vad lever folk av som inte har pengar, och hur klarar de av att fodra sitt barn?

Min dröm känns väldigt långt borta just nu. Att köpa hus, bli gravid gifta sig. Ja allt det där svensson svensson pratet! Men just nu känns det som att vi ska behöva bo i denna fula lägenhet i 10 år till.
Men det enda folk säger är "det finns folk som har det värre än ni". Klart som fan de har det värre ifall de skaffar barn när de inte har råd med sig själva! Då är det så jävla synd om dom.
Barnen i Afrika kan jag tycka synd om för de behöver hjälpen och "tycka syndandet" men inte sådana människor som sätter sig i skiten själva!

Har vi satt oss i skiten? Inte vad jag vet. Mathias blev uppsagt som alla andra när det varslade på kährs och det kunde ingen göra någonting åt. Sen att en idiot får tillbaka jobbet som bara "glider" är en annan sak. Jag vet att Mathias skötte sitt jobb riktigt bra! Och jag fattar inte varför inte arbetsförmedlingen kunde hjälpa honom/oss. Nu är det snart ett år och 2 månader sedan han blev arbetslös och det tar suget ur en! Man orkar inte leva såhär den dagen han får ett jobb så kan han skaffa körkort och köra dit han vill själv och så kan vi köpa oss en bättre bil då våran/min inte fungera som den ska, men huvudsaken är att den går framåt.
Nu undrar nog en del varför vi kanske ska skaffa oss en valp mitt i all denna skit. Det är för att jag vill se ett ljus i detta mörker att jag kan koncentrera mig på min valp som ska gå lydnadskurs och ställas ut. Kanske fel tillfälle men jag har suktat i mer än ett år nu efter en valp och nu vill jag inte vänta mer. Så hoppas jag att Mathias kan hitta ett jobb någonstans så vi kan flytta till ett hus som vi kan hyra i första hand där hundarna kan springa fritt! GUD VA UNDERBART DET HADE VARIT!


2 kommentarer:

Jenny sa...

Åh, det är precis som att du tagit orden ur munnen på mig. Jag känner PRECIS likadant, alltså helt sjukt, precis likadant känner jag. Jag vill och vill och vill, men det blir alltid ett steg bakåt.

När ska detta vända? så att folk kan få jobb så man kan börja leva på "riktigt?". Nu går man bara runt i en sorts bubbla!

Kram!

emelie sa...

Det känns som du har läst mina tankar, om precis allt. och detta om bebisar och gravida överallt, det är helt sjukt, jag är så avundsjuk !!!! Kram