tisdag 5 januari 2010

Tvätt på schemat!

Tjo!
Idag har jag inte orkat uppdatera då dagen har varit lite upp och ned.
Det började förstås med en promenad men Ozzy och sedan försvann jag ner i tvättstugan där nästan 6 maskiner tvätt har tvättats! Eller två stycken håller väl på just i denna stund...
Men när den rentvättade tvätten är torkad så är garderoberna fulla igen.

Vi var nere hos grannen idag med för att se hur det går med renoveringen! Det går sakta framåt och nu håller han på i köket och vi blev jäkligt sugna på att göra detsamma. Så när han är klar där nere och det blir bra så ska vi riva upp vårat kök och ska då också passa på att byta färg på skåpen och lådorna då de är piss- gula nu ;P Skitläckert, NOT!

Jag skulle vilja ha någon mintgrön färg eller något i latte färg :) Låter det fint?
Sen ska vi nog måla om i hallen när det blir aktuellt i någon ljus och fin färg. Nu är det vitt och tråkigt :P Jag vill också lägga nytt golv där då det är mossgrönt/rutigt. Inte speciellt fint ^^,
I trapphuset vill jag med måla om då det är en väldigt skrikig grön färg där och det är inte speciellt fint. Jag vet inte om man ska ha lite olika färger där då väggarna går så lustigt..
Detta är lite ideér iallafall och det lär inte hända just nu men snart. När jag får pengar ska jag nog leta efter en färg till hallen ;D Det är mitt första projekt!

Påtal om pengar så trodde jag att jag skulle få pengar av csn som idag eller imorgon men ne, då är de lediga fram till på torsdag och efter det tar det 2 dagar innan man får pengarna så jag får nog pengar på Måndag och ska jag vara utan bil till dess?! Jag lär ju dö här hemma för fasen! Sitta hemma och dega i flera j'vla dagar funkar inte för mig det lär bara sluta med att Mathias och jag blir osams :/

Får hoppas på att pengarna kommer in på kontot imorgon, typ som ett under så vi kan åka och handla ett batteri till bilen :D hehe. Vi måste också köpa bröd, dasspapper och lite sådant med för en rulle dasspapper klarar vi oss nog inte på till på måndag :S Jisses!

Förresten har vi fått tillökning i familjen för tillfället! Vi har en liten sak i vårat skafferi som jag inte vill ha där, En MUS! Den är inte välkommen här när det gäller mig, de är så äckliga, eller vad tycker ni?

Det är inte jag som är fotografen till denna bild!
Vi satt dit en råttfälla för att få dän den där ifrån och hoppas nästan på att den åker fast, men jag vill ju ändå inte den något ont, men vem vill ha en mus i sitt skafferi ? :S Inte jag!
Idag har jag med hunnit med att prata med min farmor, Jag fick en julklapp av henne när pappa var här så tänkte att man måste ju vara artig och ringa och säga tack!
Vi pratade nog nästan i en halvtimme och det var skönt att höra hennes röst :)
Saknar henne!
Skulle egentligen varit hos henne efter jul men blev ju inte så eftersom min låtsas morfar blev dålig :/
Men får ta och åka förbi henne ner till Mörrum någon dag till våren när det är bättre väglag :)
Vad har ni haft för er idag?
Hoppas ni har orkat läsa allt, blev ett långt inlägg!
kram kram

Inga kommentarer: