söndag 31 januari 2010

Min helg, låååångt inlägg!

Ja, som sagt har jag haft fullt upp! Vet inte riktigt vart jag ska börja, men jag börjar väl med fredag kväll!

Fredag: 
Jag skrev att jag skulle ta fram skolböckerna MEN så blev icke fallet, eller de kom fram men de öppnades inte!
Istället satte jag mig med de kort jag fick hem i veckan och satte in i fotoalbumet och skrev lite om vad bilderna föreställde! Alla fick inte plats så när jag får lön ska jag köpa ett eller två till fotoalbum!
Jag skulle titta på let´s dance MEN jag ringde Moster då jag fick veta att jag skulle jobba som igår (lördag). Så var tvungen att ringa och säga att vi blir försenade och då började vi babbla som attan och missade då let´s dance, men små tittade lite och jag fattar inte varför Elin Kling är med där det är mellan de två som ska ut två veckor i rad liksom :S Stackars Agneta fick åka ut! Men men, jag röstade inte så jag ska inte "bry mig".
Jag gick och la mig i rimlig tid (22.30) men somnade inte fören halv ett ca!

Lördag:
Här var det jobb mellan 7.30 - 16.00 men mina medarbetare var så snälla så jag fick gå vid 15.00 så jag inte blev jätte- sen till Mosters kalas. Vi var hos moster vid ca 16.30 och kalaset började vid 16.00. Men de förstår ju för jobbet är ju viktigare! För utan jobb- inga pengar och då klarar vi oss inte och om jag inte får jobba så kan vi VERKLIGEN inte flytta!
När vi var hos moster så ringde jag till gubben/mannen med lägenheten/radhuset och vi bestämde att vi skulle titta på den som idag(söndag) klockan 10.00
Vi var hemma från kalaset runt 22.30, som tur var så var bebis (ozzy) hos svärföräldrarna.
Vi kom i säng runt 23.30- 00.00

Söndag:
Idag vaknade jag första gången vid 7- tiden (?) och var klarvaken (?). Jag tyckte inte att det var läge att gå upp då för då hade jag säkert blivit trött på bion så jag somnade om och vaknade vid kvart i nio och då klev jag upp :) Härligt att vara uppe "i tid" för en gångs skull istället för vid elva tiden liksom!
Jag satte mig här en snabbis och såg att jag hade 50 blogginlägg på bloglovin som jag inte läst (?) Så jag visste att jag hade mycket att göra när jag kom hem ;P För man vill ju inte missa saker i blogg- världen när man har fastnat, i alla fall inte nu när det är många som är nära inpå förlossning :)
Jag åt lite frukost samtidigt som jag satt här och kikade. Vid ca 09.45 tiden gick vi ut för att starta bilen och fara upp för att titta på lägenheten! Men gissa vad som hände? Självklart så startade inte bil- j*vlen. Eller jo, den startade, dog och startade INTE igen! :S
Fick panik ringde till lägenhets- snubben och sa vad som hänt så vi bestämde att vi skulle upp och kolla på våran kompis lägenhet som han fick i går som är likadan bara spegelvänd. Sen ringde jag mamma och berättade att bilen inte startar så då fick vi planera om dagen! Vi bestämde att mamma och hennes sambo skulle hämta mig och köra in mig och Hanna till Kalmar och sedan skulle dom gå på Ikea och strosa lite medan vi var på bio och så. När vi kom till baronen i Kalmar så hämtade vi biljetterna och sedan gick vi lite i affärer och jag hittade en sak till Mathias och SJUKT snygga inrednings- saker som jag vill handla ifall vi flyttar då jag SKA förnya vårat hem till ett modernt och snyggt hem ;D
Den saken jag handlade till Mathias var en bok där det står på framsidan "En kärleksförklaring". I denna bok var det olika påståenden som: "jag älskar dig för att:", "Våran första resa var" m.m.
jag fyllde i svaren och gav sedan boken till Mathias och i slutet av boken var det en fråga som han skulle svara på och det var: Vill du för alltid vara min? Ja, Nej, Tror det! Och på bladet efter stod det att jag alltid vill vara hans! :D Riktigt gullig bok som kostade 159 kronor, men minns dock inte vad affären hette :S tyvärr :/
Kan ni gissa vad Mathias svarade? ;P

Bion var kanon härlig. Vi var på "planet 51". Den handlade om en planet där utomjordingar bodde och så kom det en människa, Astronaut till denna planet och alla var rädda för honom och han var rädd för dem.
Den var väldans rolig, ibland. Men den var absolut inte dålig!
Det roligaste med bion som min syster tyckte var när människan sa: jag förstår dig, jag förstår vad du säger.
"utomjordingen" sa också samma sak och så började de babbla och det var ganska skoj. (låter nog inte så skoj) höhö. Men om ni har barn i 7-10 års åldern så är det en bra film ;D
Efter bion så satte vi oss på mc donalds och åt lite :) Gott, mättande och så blev man åksjuk på vägen hem. Fattar inte varför jag har blivit det nu sen jag tog körkort? Kanske för att jag inte är van vid att åka längre :P

Nu ikväll när jag kom hem så har jag ägnat mig åt 67 blogg. inlägg på bloglovin som jag har läst och det tog sin lilla tid, men jag har faktiskt hunnit diska lite med :D
Imorgon måste jag plugga, jag SKA plugga och så MÅSTE vi kolla om bil- fan kan börja fungera. Fattar inte varför den lägger av när det är kallt ute, men visst det hade varit -17 grader inatt så inte lustigt att bilen är tjurig när den inte fått något varmt täcke ;P hehe.

Nu ska jag ägna mig åt något annat, kanske kolla på någon film eller något annat?
Förresten så tänker jag inte svara på den ENDA fråga jag fått eftersom jag tycker det är väldigt dåligt när det är över 10 personer som är inne här. Så varsågoda och fråga på MERA!

1 kommentar:

Diana sa...

Verkligen superfin! Hur är han i tempramentet? La precis ut en tävling där du kan vinna presentkort hos Ullcentrum! Delta gärna =) Hoppas att du haft en fin helg. Kram kram, Diana