torsdag 28 januari 2010

Fortfarande dosig :(

Idag har jag inte gjort många knop, som vanligt nu för tiden känner jag!
Tänk om man kunde hitta den där orken som har gått och lagt sig någonstans. Vart ska jag leta?
Vet inte riktigt vart jag ska börja bara!

Idag har vi i alla fall ätit redig mat. Jag var sugen på hemma- lagade biffar, potatis, brunsås, stekt lök och lingon.
Vad gör inte Mathias? Jo, han ställer sig och gör hemma- lagade biffar och Mats var här med och hjälpte till :)
Hur underbart var inte det att de fixade maten medan jag satt i soffan och slöade!

Efter det åkte de till en kompis så jag satt och kollade på "stop- loss". Sjukt bra film! Ska nog skriva om den på ciao.se någon dag, när jag fått tillbaka orken, eller rättare sagt hittat den! höhö.
Nu kollar jag på Wallander- kuriren. Har redan sett den en gång så funderar faktiskt på om man snart ska lägga sig i sängen!

Ska förhoppningsvis iväg och träna imorgon med Cärlin! Men har mått lite dåligt nu som ni vet i ett par dagar så får se hur jag mår imorgon, så klockan 11 bestämde vi men jag sa att jag skulle höra av mig ifall jag skulle må dåligt fortfarande! Jag är verkligen sjukt sugen på att börja träna igen, få tillbaka självförtroendet och jag vet att jag prestera fan så mycket bättre och har bättre humör när jag tränar. Det sa faktiskt en lärare till mig i gymnasiet.
Hon frågade mig när jag tränade sist och jag sa att jag lagt av då sa hon: "dumt, Emma. Det märks så väl när du har tränat och inte tränat. Ditt temperament är mycket bättre när du har tränat! så snälla kan du inte börja med det igen så vi slipper bli ovänner?". Jag började och märkte själv att ja, jag blev mycket gladare och allt blev fan så mycket lättare. Jag har ju Nautilus kort som jag inte använder så varför ska jag inte träna när jag betalar för det?! :S
Från och med nästa vecka carro så SKA du hjälpa mig att träna MINST 3 ggr i veckan, om du vill ha mig hängandes i hasorna? ;P höhö!
Hoppas! :D

kram kram

1 kommentar:

Jenny sa...

Ja verkligen. Mattias har ju varit arbetslös sen studenten och det suger! Men man måste försöka tänka positivt, fast det är inte så lätt alltid, man blir så less.

Ibland undrar man om det är värt det..

Nåja, den dagen kommer nog till oss också, den kanske är närmare än man tror. :)