onsdag 27 januari 2010

Mycket SNÖÖÖÖ!

Guud så mycket snö det är ute!
Var ute med Ozzy för en halvtimme sen och han hoppade fram, och han är ju inte liten precis!
Han hoppade ner i diket och sedan när vi ropade på honom så kom han hoppande som ett rådjur!
Såg lite roligt ut!

Så idag åkte mina snö- stövlar på så jag slapp bli blöt om fötterna igen.
Nu är jag ensam hemma då Mathias åkte iväg i traktorn för att vara social medan hans kompis plogar :) På ett sätt är det rätt skönt då jag får ha både tv:n och datorn ;P Men ändå är det inte så roligt att vara hemma själv heller! Eller själv är jag ju inte jag har ju Ozzy!

Förhoppningsvis ska jag och Mathias åka till en kennel snart (när vädret blir bättre) för att få en bättre uppfattning utav både hundarna och rasen. Men om jag ska vara ärlig så är jag fortfarande mer inne på Hällengården men när ska de ha valpar egentligen?! De ska ha vita valpar nu men av dem är jag sugen på schäfer! Hoppas att de ska ha valpar till sommaren med henne för då är jag på som attan :D
Har kollat upp en del utav hennes avkommor och de är kanon fina och har varit utställda med fina betyg och tränar lydnad och är kanon bra på det!
Så jag hoppas på att hon kan svara mig om det blir några valpar med henne för då är Emma snart valp ägare :D

Nu ska jag kolla på tv lite!
kram kram

3 kommentarer:

Jennie sa...

yes , så sant !

Jenny sa...

Ja, det var verkligen billigt. Tråkigt att du inte trivs.. Själv hade jag gärna bott närmare mina svärföräldrar, men den dagen kommer nog, hehe! :)

Hoppas att ni snart hittar en ny bra och billig bostad, så du kan trivas :)

Anonym sa...

Ska ni skaffa en hund till??
Vad blir det för ras denna gången?? Hoppas inte att det blir för trångt i lägenheten med två hundar bara! Här hemma räcker det gott och väl med Nitro då vi ändå har ganska stor lägenhet ;) haha :)
Kram Nina