tisdag 23 mars 2010

Ändrade planer!

Ciao är verkligen räddaren i nöden :)
Jag gick in för att titta på Swedbanks hemsida och så står det att jag har pengar på kontot.
Jag vet att de har varit slut i ett par dagar men den 17 hade de tydligen kommit in pengar :)
Så jag blev överlycklig så jag och älsklingen har varit nere i staden för att fira oss lite. Det blev inget särskilt, vi gick lite i affärer. Jag hittade en klänning som jag ska ha på fredag, begravningen och sen gick vi till arbetsförmedlingen och skrev in Mathias återigen! Och hoppas på bättre gensvar därifrån denna gång och PRAKTIKPLATS OCH PENGAR! :D
Sen åkte vi för att äta på Resturang Baroness i Nybro :) Deras bearnaisesås är ju så krämig och god!
Jag tog Lövbit, pommes och bearnaisesås och Mathias tog en kantarell- pizza! :)
Jag hade velat ha grillspett med klyftpotatis och bearnaisesås men det var slut!?
Men det jag åt var gott och mätt som attan blev båda två :)

Efter det åkte vi hem och Mathias har vilat en stund, han blev helt slut när vi kom hem från stan :P
Jag har suttit och tittat på en film och donat med räkningar, denna månaden kommer verkligen vara knaper :S
Det blir max en 1000- lapp till mat :S
Men det får väl la gå :) Nästa månad blir i alla fall bättre och jag ska nog lägga ut min tv och cykel på tradera för att se om någon är intresserad.
La förresten ut 3 klänningar på tradera igår men jag fattar ju inte riktigt hur detta fungerar men det lär man väl sig med tiden ;) Priser och sånt kan jag inte heller :S De är ju inte använda alls mycket men är det för dyrt? :S

Ikväll, eller typ nu ska vi väl sätta oss och mysa framför tv:n pratade vi om! Vet inte om det är något att glo på bara! Vid 20.00 är det ju dating in the dark och vid 21.55 är det Cougar town :D
Nu ska jag dona lite här hemma och sen får vi se vad som händer. D
Det första jag ska göra är i alla fall att ge Ozzy mat!

Kram kram

6 kommentarer:

jenny sa...

Jadu, jag vill mycket. Skaffa hus, barn, volvo, vovve.. och hela den biten. Men det ser för mörkt ut för att ens tänka tanken. MEEEN det kommer väl en dag då allt ändrar sig? :)

p.s jag hade inte maginfluensen, en helvetes förkylning, men det räckte :) d.s

Mikaela sa...

Jadu änsålänge har jag inte hittat någon klänning, men det kommer väl..

jenny sa...

Ja precis. Försöker lite smått här hemma med - utan framgång! :)
Meen jag håller egentligen med min mattias, ett jobb först! Det är liksom A & O - en stadig ekonomi innan man ens försöker. Meen.. man vill ju ändå :)

Anonym sa...

Hej!
Goodiebag-tävlingen som du var med och tävlade i är nu avslutad. Vinnaren blev Victoria. Men som tröstpris kommer du att få hem tigerbalsam från ett av sponsorerna så jag skulle behöva din adress så att vi kan skicka vinsten. (:
Kram Johanna-Sofia, tuggummitatuering@hotmail.com
Länk till tävlingen: http://hansmunmotminhud.blogg.se/2010/february/utkast-feb-21-2010.html#comment

Dorothea - Ett nästintill trillingliv. sa...

Hallå.
Jo Alvin är lik Noah - men minst lika Jolie vilket är kul.
Han är verkligen en 50/50 blandning vilket är jätte kul ;) Hihi

Jennie sa...

hur mycket hade du fått från ciao , :) lite nyfiken ! :) hihi ..