måndag 15 mars 2010

Blogg- fri dag! :)

Det har faktiskt varit skönt att inte suttit vid bloggen. Jag har varit rätt trött idag med då jag klev upp vid 05.00 då jag ska vara hos mamma vid halv sex och väcka min syster vid 06.00 :)
Det gick kanon- bra dag, vi åt frukost och donade sen hann vi spela ett spel också i ca 5 min innan vi gick ut för att vänta på bussen!
Ozzy va med idag och han får nog följa med imorgon med då det är samma visa igen!
Han träffade en flickvän idag. Grannens hund och Ozzy pussades lite :) Härligt att han får träffa lite andra hundar för då kommer det nog gå bättre till hösten ;)

När jag kom hem så gick jag en runda med Ozzy och gav honom mat, sen gick jag och la mig en stund och blev väckt när Mathias klev upp vid ca 9.30 så två timmar sov jag där och det behövdes då jag sov skit dåligt i natt : /
Idag tänkte jag gå och lägga mig tidigare än igår så kanske jag inte är så trött imorgon när jag vaknar vid 05.00 :)

Imorgon hade jag tänkt hinna tvätta, städa toaletten och svabba golvet då vi duschat Ozzy idag så det blir lite blött och stökigt efter det ;P

Vi badade Ozzy för att han behövde det men han hjälpte också till att måla idag hos Mathias föräldrar.
Mathias målade väggarna vita och jag tog kanterna där han missade och sen går Ozzy och lägger sig emot en vit vägg ;P Vill ni se hur han såg ut före och efter?
Då får ni gå in på Ozzys hemsida där jag har lagt upp bilder sen målningen idag i mappen vårbilder 2010 :)
Det såg rätt roligt ut kan jag säga :) hihi.

Duschen av Ozzy gick kanon bra! :)Det gick på en halvtimme också och det är lite när det gäller oss ;P
Men torkningen utav honom tar ju lång tid men det är bra att han har vant sig vid hårfönen så går det lite snabbare :)

Imorgon hoppas jag på att vi ska gå och prata med hyresvärden om färg och så, Mathias är inte så insatt i det men då får väl jag välja färg istället ;P hihi!
Så vi börjar med trappen så får vi se om vi får eller om vi har råd själva att göra om köket lite med. I alla fall måla om luckorna och kanske någon annan färg på väggarna eller måla till det lite! Vi får se vad allt leder till.
Jag vill i alla fall börja nu så man är igång innan sommaren så man kan tillbringa lite tid och pengar på trädgården också :) hihi!
VÅRKÄNSLOR! :D


1 kommentar:

Agnes sa...

Haha, vilket busfrö! Kikade in på hemsidan men det fanns inga bilder i den mappen. Hade velat se honom :) Verkligen jättefin kille ni har! Kram