måndag 29 mars 2010

God morgon!

Vaknade vid 7 idag så då gick jag upp! Tänkte åka och handla lite nu på morgon kvisten så man slipper allt folk!
Som ni förstått så har datorn börjat fungera, men om jag stänger av den så vet jag inte om den kommer starta igen, men jag hoppas på att den kommer hålla tills nästa månads lön! :)

Nu tänkte jag skriva en liten snabb uppdatering om vad som hänt i helgen då jag varit dator fri sen i torsdags!
I torsdags jobbade jag så det finns ju inte mer att skriva om där!
I fredags vaknade jag rätt så tidigt och åkte för att handla lite frukost så det blev ciabatta och massa gott :)
Vid 13.15 kom mamma och hämtade mig då vi åkte mot begravningen. Klockan 14.00 började det och man grät :/ Det var så jobbigt men ändå fint!
När kyrkan var slut så gick vi in i en lokal för att fika och prata. Det var rätt trevligt fast vi var på begravning. Det känns lite dumt att skriva trevligt men ni förstår nog hur jag menar?!
När vi suttit och fikat en stund så säger de att hon är nersänkt nu och undrar om vi vill se gravplatsen. Så vi gick dit för att titta och det var fint :) Min älskade gammelmormor kommer alltid finnas i mina tankar <3
På kvällen hade jag tänkt att ta det lugnt men då ringer jobbet och undrar om jag vill jobba men jag kände verkligen INTE för att jobba efter denna dag så jag sa nej.
Sen kom Mathias kompis och livade upp stämningen så vi åkte ner till stan i hans bmw, jag fick köra hans bmw :D Och den är så härligt underbar! Om det hade varit en kombi hade jag velat ha den ;P
Den kvällen var rätt trevlig, lite sent blev det men skit samma kände jag!
I lördags så jobbade jag mellan 7-11 sen tänkte jag åka hem för att sova en stund då jag bara sovit 4 timmar :S Men så blev det inte vi donade och sen kom Mathias kompisar och vi körde till orrefors. Men sen vid 5- tiden så åkte vi till Lindås på Jennies fest! Det var riktigt skoj! Inte många man kände men vad gör det? Man hade trevligt i alla fall och man träffade lite nya ansikten! Och Jennie blev så glad att vi kom och det kändes skoj :D
Men efter ett tag hände tråkigheter och vi var tvungna att åka därifrån en runda, men visst vi kom vid sex- tiden och åkte vid tolv- tiden så vi var där en bra stund i alla fall. Så vi fick sätta oss i bilen och körde iväg. Jag somnade en runda och när jag vaknade så var vi i kalmar?! Trodde vi skulle hem. Men då skulle de till den där rockabilly festen i Blomstermåla :S
Jag och Mathias satte oss i bilen medan de var på festen för de sa att det kostade i inträde men sen gjorde det inte det!
Hem resan var jag helt slut på! Och när vi ställt om klockan så var klockan 4 på natten när vi kom hem :S
I söndags så vaknade jag vid ett tiden på förmiddagen och gav Ozzy frukost då :S Sen vilade jag lite innan jobbet kallade klockan 16.00 skulle egentligen jobbat till 22.00 men blev till 21.00 då vi inte behövdes! Men ska ringa chefen idag och fråga om man får betalt till 22.00 i alla fall!

Nu ska jag klä på mig lite och åka neråt stan!
Vad händer hos er idag?
kram kram


Inga kommentarer: