söndag 20 september 2009

Byte av lägenhet?!

Jag kom hem vid lite över 10. Då stod Mathias och gjorde Brunch :) Det var potatismos, bacon och köttbullar :) Mmm, va gott det var och vad mätt man blev! Efter det gick vi ut med Ozzy och rundade då svärmor och där fanns det fullt med svamp och lite av det skulle vi få :) thihi!

När vi kom hem såg vi att hyresvärden var hemma så vi slank bort dit, som svar till våran fråga fick vi:
"Jag vill tyvärr inte ha en sådan dörr till som ni har i eran lägenhet, så helst vill jag inte ha djur i lägenheten under er och för den delen behöver jag ha den själv."
Ordagrant är det inte men innebörden är som det står. Våran dörr har sett för j*vlig ut, Ozzy började hoppa för någon månad sedan för att något/någon störde honom! Men nu har Mathias spacklat det och ska sedan måla det och då sa hyresvärden:
"Men det blir ju jobbigt för er att byta adress, och el och sen blir det massa papper för mig"
Jag skiter väl i papper, jag skiter i ifall det kostar mig 500 kr för att flytta till nedreplan, för jag VILL ha en egen trädgård med staket så att Ozzy kan springa och leka på sina villkor att han ska få vara ute fast vi inte är ute (Visst man kommer ha koll på honom iallafall).
Så vi får se om han bestämmer sig för att hyra ut den till oss eller inte. Men lova att ni håller tummarna för oss? :)

Nu funderar jag på om jag ska åka ner till stan och handla, jag har 50 kr på kvantum som jag kan handla för och Mathias har 90 kr och massa småpengar så det blir ju kanske 150 kr man kan handla för istället för 90 kr på tempo där man inte får ett skit :P
Så här får man tänka när det är knapert med pengar och det är en vecka kvar till lön :) Hihi!
Ne, nu ska jag ringa Mathias och rådfråga hur jag ska göra!
Kram kram

Inga kommentarer: