söndag 27 september 2009

Matschema

Det blev inget Högsby idag utan det blir imorgon istället :) Och imorgon är det löning så det är bara bra!
Åh, nu när jag skrev här kom jag att tänka på, ligger inte carlssons i Högsby? ;D Kan man kanske hitta massa skit där? hehe.
Det första jag ska göra imorgon är iallafall att åka ner till banken för att byta in min internetdosa så jag har batteri så jag kan betala mina räkningar!

Idag har jag mått rätt dåligt, dels för allt igår och för att man inte vet vad som händer.
Jag har suttit vid datorn i princip hela dagen förutom nu på kvällen då jag fick ett ryck och diskade upp så nu ser det fint ut i köket iallafall. Skulle med behöva byta sängkläder, få se om jag orkar innan jag går och lägger mig. Nu ska jag iallfall bege mig in i duschen och sen får vi då helt enkelt se vad som händer och sker.

Har förresten lagt upp ett matschema till denna veckan som jag ska handla ingredienser till imorgon så i veckan ska vi äta:

Måndag: Vet inte eftersom vi inte ska vara hemma!

Tisdag:
Lunch: Fänkålssoppa med lax
Middag: Sallad och grillat kött

Onsdag:
Lunch: Spenatomelett med makrill
Middag: Fetaost fylld köttfärslimpa, potatis och brunsås

Torsdag:
Lunch: Melonsallad med skinka eller bacon i
Middag: Kycklinggryta med potatis eller ris

Fredag:
Lunch: Räkmackor
Middag: Makaroner och köttbullar

Lördag:
Lunch: Gamberetti marinati
Middag: Kalas för min bror så det blir en överraskning

Söndag:
Lunch: Räktartelette
Middag: God fläskfilé med hackelbackspotatis och bearnesås

Låter det gott? ;D

Kram kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh!! Du får gärna komma och laga mat till mig också!! Fy fan vad gott det lät!! :)

Sofie sa...

MICKE kommer ha tjejerna 3 veckor jag 1 vecka för dom går på dagis åh så...Yes i WILL ;) ska börja packa så då hittar ja den nog Ska bli skönt att komma "hem" men kommer sakna tjejerna när ja Inte har dom men ja vet dom Kommer ha d bra här