lördag 5 september 2009

Väldigt tidig morgon...

God morgon, eller väldigt tidig morgon.
Mathias åkte precis iväg och jag kan inte somna om. Han fick veta igårkväll när han och jag satt på glasbaren i Orrefors att han behövdes idag på ett jobb :D Finemang! Lite pengar där också, och pengar är det vi behöver nu..

Som sagt igår var vi och hälsade på i det hus vi kanske ska hyra. Vi drack lite och grillade och hade rätt trevligt en stund :) Sen så blev det rätt segt så vi sa att vi skulle hem till Ozzy fast han var hos farmor :) Tack farmor! Vi åkte och hälsade lite på honom och åkte sen upp till Orrefors och glasbaren :) Det var kanske sista gången för iår så då måste man ju unna dom lite iallafall. Förresten, jag fick den där gooooda drinken jag skrev om för ett år sen (svårt att minnas kanske). Men jag frågade bartendern vad drinken men juice i heter, men han kollade bara på mig som ett frågetecken men sen kom vi fram till att den hette San fransisco (ursäkta stavning?). Så en sån fick jag av Mathias, han är så snäll :) Sen fick jag en "bartender special" men den var inte lika god, men ner kom den iallafall.

Vi åkte hem runt tio tror jag eftersom Mathias skulle upp idag. Och det roliga var att hans "chef" kom dit en runda också så då var det ju inte så farligt att sitta där :)

Jag funderar på om jag ska sätta på en film och försöka sova i en timme till eller så och sen när jag vakna göra en kantarellmacka till mig eller om jag och Mathias tar det som kvällsmat istället eftersom han inte är hemma? Det är nog snällare om jag gör det som kvällsmat tror jag^^,
Jag funderar på om jag ska ut och plocka några idag igen om jag hittar? Det borde finnas fler där jag var igår faktiskt så ska nog gå en runda runt där idag med.

Förresten det är mycket jag ska göra idag tror jag?!
- Plugga
- Göra mat
- Diska
- dammsuga?
- Långrundor + Joggingrunda
- pyssla färdigt med en hemlis (visar senare).
- Kanske baka? väldigt sugen på det iallafall.
- Handla måste jag göra.

Ja, vi får helt enkelt se vart dagen tar vägen, och endel saker här ovan som jag skrev är ju inte dödsviktiga så endel saker kan man få skjuta fram tills imorgon.

Ne, film och sova tror jag det blir i en timme eller så, men vi hörs senare.
Kram

Inga kommentarer: