lördag 5 september 2009

Kantarellplockning

Nyss hemkommen ifrån en lååååååång skogpromenad med Ozzy och svärmor. Vi började gå vid kvart i ett och kom hem igen vid kvart över tre så 2½ timme har vi varit i skogen och hittat rätt mycket svamp också så ikväll blir det massa kantarellmackor :D Det gillar vi.

Ozzy fick upp ett spår i skogen också, jag trodde nästan att han inte skulle komma tillbaka både jag och svärmor blev nog lite rädda där ett tag. Men till slut hörde vi knak brak i skogen och där kommer en svart luffs! Han fick massa beröm eftersom han kom när vi stod och ropade och efter det så gick han inte så jättelångt ifrån oss.

Svärmor och jag gick också vilse en stund^^, Hittade inte ut ifrån skogen men till slut hittade vi en åker vi gick ut på och då såg vi ett hus med som vi tänkte gå fram till, men det var bara ett skjul så det var bara till att vända. Senare kom vi till en annan åker och där såg vi ett rött hus och svärmor visste vilket hus det var. Vi gick ut på åkern och kollade upp och där står fullt med ungdjur. Innan vi förstod att de var inne på åkern bredvid så var vi rätt rädda att de kunde komma in till oss. Men allt slutade bra iaf för hemkommen är vi :) Och tog lite dricka och en kaka hos svärmor med :) Tack för en trevlig skogspromenad!

Men nu efter en sång lång runda så är både jag och Ozzy dö trötta så jag funderar på att göra mig en liten fika och kolla på ett gossip girl avsnitt och bara lata mig en timme eller så :) Sedan får jag dra igång och göra något vettigt, som att rensa all svamp. *puh* Tråkigt men ett måste.

Ha det bra så länge!
Kram

Inga kommentarer: