måndag 7 september 2009

Underbar dag!

Den här dagen har helt enkelt sagt varit underbar! Jag har inte känt mig sur en enda gång och det uppskattar nog både jag och Mathias :) Jag har hunnit med endel också.
1. Jobbat 7-12
2. Lagat mat
3. Köpt jultidningar
4. Pluggat
5. Kollat Gossip Girl
6. Sprungit en runda med Ozzy

Nu ska jag bara ta det lugnt under hela kvällen, eller jag ska nog lägga mig rätt tidigt för det blir jobb imorgon med mellan 7-16 :D Älskar det! Varit ledig en vecka och nu två dagar i rad, satan va skönt det känns. Jag längtar till löning för då har jag bestämt ett annat sätt att handla för :) Och jag hoppas att det blir bra. För nu storhandlar vi en gång i månaden och handlar lite småsaker när det behövs. Men har tänkt göra matscheman under veckorna och tänkte då handla det som behövs till just den veckan, tror ni det funkar bra eller är det en idiotisk idé? :S

Förresten vet någon en bra sida där man ser hur mycket utgifter man har när man bor i hus? T.ex. hur mycket sophämtning kostar, vatten, värme och el? Försöker hitta en sådan sida för att försöka räkna ut om vi har råd att flytta eller inte, men hittar ingen :S

Ne, nu ska jag slappa lite här framför datorn.
Ha en trevlig kväll!
Kram kram

1 kommentar:

Sofie sa...

Det är en bra idee med vecko handling Jag veckohandlar nu blir ca 1000 kr i veckan =) fast då köper jag ju barnmat& Blöjor å sånt