tisdag 1 september 2009

morgonpromenad och varm höstdag!

Kom precis hem från morgon rundan med Ozzy, vi gick mycket längre än vad vi brukar göra och det var till och med Mathias idé :) Det gillar vi! Och han är såååå duktig (förlåt ifall jag skryter). Det har flyttat in nya i ett hus här i närheten och de var där idag när vi kom gående med Ozzy lös och han sket fullständigt i dem. Han bara tittade lite och sniffade i luften men sedan lunkade han på igen. Både jag och Mathias fick en syn i huvudet att han skulle springa rakt på och hälsa, han älskar allt och alla- förutom hundar som är tjabbiga emot honom. Så beröm till Ozzy! :)

Man märker att det är höst nu, löven faller i underbart vackra färger, men idag är det inte kallt, det är riktigt varmt?! Men det är ju bra, för snart blir det riktigt kallt under dagarna och det är jag inte förberedd på ännu ^^, Vill köpa mig en kappa som täcker lite av rumpan, har velat ha en i flera år men har aldrig haft råd så NU ska jag ha råd med en :)

Idag har jag gjort lite morgon sysslor, diskat, bäddat sängen och ätit lite frukost. Och nu väntar pluggandet! Och det är rätt mycket men som sagt det ska vara färdigt idag. Senare idag ska vi ner till staden och ta ut hyran och handla lite tills imorgon då jag ska göra lammfärs- limpa :) Mm! Idag blir det tacos, skulle egentligen ätit det igår men vi var alldeles för mätta efter pizzan vi delade på så då blir det idag istället.
Hoppas att mitt paket kommer idag! Hoppas hoppas, jag älskar verkligen paket! Det är nog därför man beställer så mycket ^^,

Ne, nu ropar böckerna på mig.... Bläää, men jag kikar in senare!
Ha en underbart varm höst dag nu.
Kram

Inga kommentarer: