torsdag 25 februari 2010

ÅÅH, blir galen!

Åh, jag blir så galen!
En kompis till oss äger två hundar. En tik och en hane!
Ozzy, våran hund, har träffat dem innan. Men nu är hanen 8 månader och det innebär könsmogenhet!
Vi vet hurdan Ozzy är med andra hundar, han är överlycklig MEN om en annan hane kommer för nära och morrar KAN det bli slagsmål och det vill jag inte riskera.
Och nu då om de ska komma så är det på "Ozzys revir". Och som jag förstår det så försvarar ju han sitt revir och två hanar och en tik på hans revir :S Hur kommer det sluta?

Plus att 3 hundar i en två? Lite trångt va och jag vet hur det brukar bli här. STÖKIGT!
Sen har vi (Jag och Mathias) Pratat om att kanske bowla imorgon och då ville de med. Ska man lämna 3 hundar i en två själva då? Glöm det, enligt mig ska Ozzy isf ha hundvakt!

Vad skulle ni gjort i det här fallet?
Skulle ni bjudit hit dem?

Just nu sitter jag och säger att JAG känner Våran hund men det förstår inte denna person utan hon tror att hon känner våran hund bättre!
ÅHH; BLIR GALEN!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade aldrig tagit hem 2 hundar plus min egna.. vet hur stökigt det blir när Enzo och Nitro är här hemma tillsammans som nu.
Men om dem nu ska komma så se till att hundarna träffas ute först och då kan "göra upp" vem som bestämmer. Sen att ni går in tillsammans med alla tre hundarna. annars kan det bli att Ozzy vaktar sitt revir i "onödan" liksom..
Lämna tre hundar hemma själva på så trångt utrymme är verkligen inte att rekomendera.. speciellt inte om det finns risk att Ozzy och den andra hanen ryker ihop... det kan ju komma precis när som hellst! men lycka till och tänk på att det är ditt hem och din hund!!!Det är du som bestämmer! / Nina

Sofie sa...

nej det hade jag inte gjort dom hade isåfall fått fixat hundvakt.Som su säger ozzy lär förssvara sitt revir nej hade sagt åt dom vänligt att dom är jätte välkomna men inte med hundarna