måndag 8 februari 2010

Skit bil!

Hej !
Gud så skönt det var att träna! Idag blev det både kondition och styrka så jag är helt le i kroppen! Tur att jag tog tvätten och dammsugningen igår! ;P Så slipper jag känna att jag måste röra på mig mer idag!

Jag kom lite sent ner till träningen pga att min bil håller på att gå sönder IGEN! Är så sjukt trött på denna bil så nu är mamma snäll och agera bank åt mig! Så på Onsdag kväll lämnar jag in min bil och förhoppningsvis får jag se den på torsdag kväll eller fredag morgon i fult körklart skick! :D Detta kostar ju ett par tusen men som mamma sa så måste jag ju ha en bil som går framåt utan att ramla sönder liksom!
Nästa bil jag köper ska jag lämna in på service en gång per år tror jag! Och kolla upp lite varje månad vad som behövs göras så det inte blir som nu. ALLT PÅ EN GÅNG och en fattig Emma :S

Aja, det luktade bränt om bilen när jag skulle ner mot staden, efter många om och men så sa jag till Mathias att jag kör i alla fall för jag måste träna och jag måste handla mat! Jag kom både ner till staden och hem! Men det är ju ändå inte bra att köra för mycket med en söndrig bil så om det blir träning på Onsdag så tror jag att jag tar bussen om det går :S Vi får se!

Nu tänkte jag ringa Mathias och säga att jag börjar med maten för nu börjar jag bli hungrig och om 1,5 timme börjar "Familjen Annorlunda" och då vill jag inte stå vid spisen. Idag serveras det hemmagjord Pizza! :D Mums!

Kram kram

6 kommentarer:

Mikaela sa...

Dom spelar typ alla helger förutom kanske 3-4 gånger under säsongen.

Mikaela sa...

Hehe ja det är ganska mycket..

Marina sa...

KÖP EN NY BIL NU EMMA!! ta dom lånade pengarna till de ist

Marina sa...

nej de förstår jag, men de kan inte finnas så många bilar som är sämre än den du har

Diana sa...

Längtar också efter att träna! Har precis lagt ut en ny tävling på bloggen. Kanske något för dig? =) Delta gärna! Hoppas att du får en fin start på veckan. Kram kram, Diana

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Bilstrul är ALDRIG skoj..vet hur det känns då vi alltid haft/har "skrotbilar". Man är ju "korkad" egentligen..lägger ut en förmögenhet på att laga skrotbilarna ist för att köpa en "riktig" bil på en gång!

Hoppas det ordnar sig iaf!

Kram

Ps! Ny tävling hos Tant:

http://uj76.blogspot.com/2010/02/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_09.html

..i samarbete med en finfin inredningsbutik :)Ds