onsdag 10 februari 2010

Lagar bilen!

God dagens! 

Idag klev jag upp vid lite efter åtta, till och med innan klockan ringde och det kändes så skönt! Att gå upp tidigt och vara utvilad! Då satte jag mig här ett tag och läste lite innan vi for iväg! 
 
Nu sitter jag här och har ätit en banan och dricker en god kopp te!
Detta är jag värd efter en lååång promenad! 

Jag och Mathias åkte och lämnade min bil hos hans kompis runt halv elva tiden, så nu håller de på att greja med min bil medan jag tog mig en promenad hem då jag inte tänker frysa i flera timmar! :) Så jag gick runt i Orrefors, och sedan gick jag hemåt. Vet inte exakt hur långt det är till Orrefors härifrån. 3- 4km? Ungefär! Och det är en rejäl promenad tycker jag. 
Jag och Ozzy har mött olika äldre par, 4 st par längst vägen hem. Första paret kom frun fram och sa att Ozzy får komma fram kom han vill hälsa. De tyckte han var så söt och lydig! Då sträckte jag på mig och lät Ozzy gå fram om han kände för det och det gjorde han! Så där stod han och myste en stund innan vi fortsatte våran promenad hemåt! De två andra paren vi mötte sa bara " åh så väluppfostrad han är" :D Fatta stolt man blev?
Det sista paret mötte jag vid Flygsfors krysset ungefär så jag satte Ozzy ner som jag gjort vid alla möten då han blir så glad när man möter både hundar och människor och då frågade mannen om jag tränade. Jag tänkte "träna gör man väl alltid, men ja det gör jag".
Men nu är vi hemma, efter en underbart skön runda, men den var ändå jobbig då det tog ca 1,5 timme att gå!

Förhoppningsvis blir bilen färdig idag, det var mer fel än vad vi väntade oss :P För några dagar sedan började det låta lustigt om bilen och lukta bränt. Jag sket i det för ville ner till stan för att träna. Men idag vet vi vad som är felet! Vänster fram fjäder hade gått av så nu får jag en sänkt bil ifall det fungerar som de vill, plus att denna fjäder har legat och gnott om däcket så att det blivit punktering! :S Plus att en sladd var sönder i motorn någonstans som de skulle byta! Sen de saker som vi skulle byta det är ju kopplingen och avgassystemet! Men fast allt detta så är det samma pris fortfarande :D Skit bra deal tycker jag!

Nu ska jag läsa lite bloggar och mysa under den varma filten!
Kram kram

2 kommentarer:

Marina sa...

ja alltså... hmm... vi ingår ju inte i enheten än men från den 1 mars & då ska vi lägga in vilka dagar vi vill ha som lediga dagar & sen fixar dom jobb åt oss, så vi blir som tim vik. fast vi går för st & vi har vissa förmåner typ:P hänger du med?

Marina sa...

nej inget möte som jag fattade de... men information ska ni få iaf & papper på hur allt funkar:)