måndag 1 februari 2010

Räktarteletter!

Nu ikväll har vi ätit gott :) Först åt vi räktartelette och efter det gjorde jag vitlöks- dipp och dippade tortilla chips med ost smak! :) Mmm!
Medan jag dippade chipsen så kollade jag på Chihuauan ifrån beverly hills! Den var ganska bra faktiskt :)

För ca en timme sedan fick jag reda på att det blir jobb imorgon och eftersom min bil inte fungerar så är de snälla och hämtar mig :D Tack tack tack! Så det blir jobb mellan 7-16 imorgon.. Kanon!

Här kommer receptet på räktartelette:

-Fiskbullar 300g
- Räkor 200g
-Färdig citron- och dillsås 1 förp.
- Mjölk 1dl
- Kajennpepparpulver 1 krm (jag tar bara ett halvt krm).
- Färdiga tarteletter 6- 10 st

1. Tillred såsen enligt förpakningen med mjölk och vatten.
2. Tärna fiskbullarna, skala räkorna och skär i mindre bitar men spara några räkor till garnering. Tillsätt detta och kajennpeppar i såsen.
3. Strax före serveringen, häll upp såsen i tarteletterna. Garnera och servera!

Kanon gott och enkelt!
Nu ska jag bege mig in mot sängen!
god Natt!
kram kram

1 kommentar:

Diana sa...

Fantastiskt fin hund! Två härliga raser också! Mina tre små tjejer är ju minismå, så de väger nog totalt vad halva din vovve väger... haha! =P
Har en tävling om snygga smycken nu på bloggen, delta gärna! =) Hoppas du får en fin tisdag i all snö! Kram