lördag 6 februari 2010

Min fredag! VARNING! Lååångt inlägg!

Hej hallå! 

Idag blir det ett långt inlägg då jag har mycket att skriva om! 
Gårdagen började med att jag åkte till pappa för att träffa dem och få en födelsedagspresent! 
Vid 11.30 träffade jag Carro utanför Nautilus. Första gången jag tränade sen den 6 april :S Fy Emma! 
Men fasen va skönt det var! Jag tränade ingen styrka, vi sprang och gick på rullbandet och använde "tramp- maskinen". Jag blev helt slut ska jag säga er! Men så är det väl när man tränar första gången på sjukt länge! Men nu ska det bli ändring på det! För en stund sen klickade jag hem nya träningskläder för det behövs ska jag säga er! 
 
Detta är mina nya träningskläder! Måste ju vara lite färg när man tränar :) Och sen tycker jag att det är ett måste att ha fickor på byxorna! Och det fanns det på dessa modeller! Byxorna kommer nu i veckan och tröjan kommer senare! (Som vanligt). Nu saknas det bara ett par nya gym- skor för mina sitter inte bra på mina fötter, de "glider" så jag får vattenblåsor. Men de är ju inte använda knappt, så finns det något man kan göra så att de ska sitta bättre?!

När jag tränat så åkte jag och Carro till Öb för att inhandla mig en hårinpackning och så blev det ett tvättställ för 66 kronor :D FYND säger jag bara, visst kanske inte bra kvalitet men det gör inget!
Efter det åkte jag hem och fixade i ordning mig och vid halv tre var jag hos mamma och då började färden mot KARLSKRONA! Först skulle mamma runt i staden och göra lite ärenden som att hämta lite paket och så. Sen körde vi emot Karlskrona och Buddy Holly! Det första vi gjorde när vi närmade oss Karlskrona var att äta, vi åt på en pizzeria i Rödeby! Väldigt gott och vääääldigt stora kebabrullar! hehe. När vi sedan hade ätit upp så hamnade vi på något leksaks- land med massa saker som var billiga och fina, men sen tänkte jag: "behöver jag det här? Nej". Jag köpte en liten gullig grej som man sätter på väskan till min lillasyster som det stod "Hanna" på. Hoppas hon blev glad över den när mamma gav henne den idag!

Vi var också på något köpcenter där vi gick in på B young! (stavning?!) där hittade jag en grymt snygg tröja som jag verkligen ville ha. Den var blå i färgen, stickad och nitar på armarna! Om jag hittar en sådan igen så ska jag köpa den! GUD SÅ FIN DEN VAR! Kärlek vid första ögonkastet! haha.
Jag gick in på lindex en runda också för att se om jag hittade något för mitt presentkort. Jag hittade ett skärp och en ny mascara!
 

Vid 18.40 styrde vi bilen emot Telenor Arena där vi skulle se Buddy holly the musical! Vi trodde först att vi inte skulle hitta dit, men gud så lätt det var?! Vi var där på nolltid och det var sjukt lång kö med bilar men det gick väldigt snabb att få en parkeringsplats och allting. Det jag tyckte var dåligt var att man inte fick ha med sig jackan in, jag som är så frusen av mig! Men visst, det var för brandrisken! Vi kom in och satt på våra platser vid ca 19.10 och när klockan började närma sig 19.30 då det skulle börja hör vi en röst i högtalarna som säger att de måste vänta då det var kaos utanför med bilarna och köer! Så vid lite över 20.00 så var alla inne och showen kunde börja! Och vilken show! Jag har inte haft någon uppfattning av antingen musikaler eller Brolle Jr, men det var ENORMT! MAFFIGT! HÄFTIGT! Ja , det var verkligen värt att se! Och jag vet inte vilka ord jag ska använda för att förklara hurdant det var, för jag tror man måste se det själv för att förstå hur jävla bra det var! Nackdelen var att stolarna var sjukt obekväma! :P ENDA NACKDELEN! 

Så vem vill följa med på Grease musikalen som är nu?! :D Jag är lätt på, om det är rimligt pris. Jag försökte få Mathias att följa med men han är emot :/ Fasen med! Jag som trodde att han kunde följa med för MIN skull! 

När vi kom hem så tog jag bilen som stod hos mamma och styrde upp till en kompis som hade fest i Orrefors! Där min älskade sambo var. Och gud va han hade saknat mig! Jag blev pussad och kramad och upp hånglad stup i kvarten och så viskade han i mitt öra: "Fan va jag har saknat dig älskling"! Sen ville han visa för de två tjejer som var på festen att JAG var hans sambo för de hade väl försökt något eller vad det var! Så de blev snopna och efter jag kom dit så somnade den ena och den andra sa inte ett knyst?! Jisses! De försökte verkligen få MIN Mathias men han är bara min! Härligt härligt! Och jag måste säga att det var riktigt skönt att komma hemifrån, för visst saknar man sin käresta efter ett tag och då blir det KÄRLEK! 

Idag har jag inte gjort ett dugg än så länge, suttit här och läst 55 blogg- inlägg på bloglovin så nu är jag ikapp där igen ;D höhö! Sen ikväll om det inte blir jobb ska jag till Marina på Ljusparty! Ska nog åka med svärmor så jag slipper köra ;) 
Imorgon är jag sugen på att träna! Cärlin är du på?! 

Kram kram, hoppas ni har orkat läsa igenom hela detta långa inlägg! ^^,

1 kommentar:

diana sa...

Är också sugen på att träna, men höggravid som jag är får jag nog vänta lite... ;0)