onsdag 3 februari 2010

Funderingar, funderingar!

Det blev jobb idag i alla fall! Hon kom och hämtade mig idag med :D Det var bara mellan 12- 16 men det kändes ändå eftersom jag inte är jätte pigg. Så imorgon kommer det inte bli något jobb för vill inte bli sjuk tills på fredag. Vet inte om jag ska ta och städa lite imorgon? Det behövs verkligen men orken finns inte här då jag verkligen inte vill bo här.

Förresten så pratade jag med några på jobbet idag om dessa radhus och en kände ägaren och sa att det inte är alls så som jag har hört! Han har blivit anmäld MEN det var för att hela lägenheten/radhuset var förstört och då förstår man att han vill att man ska betala det man förstört! Det är ju ren hyfs att erbjuda sig att betala det som gått sönder. Som om vi flyttar härifrån så får vi betala en ny dörr, eller bara spackel och färg då det är hopp märken efter Ozzy :/ Men det får man ta liksom!
Golvet behöver vi inte byta då han tänkte byta innan vi flyttade in men vi sa att det är bättre ni byter efteråt så man slipper vara så rädd om det! Men då visste vi inte att vi skulle få en hund! Så tur att vi sa att de inte skulle byta golv här!
Så jag är på att igen! Men Mathias är tyvärr inte det. Men ska nog sätta mig ner och kolla över ekonomin och se om vi har RÅD att flytta över huvudtaget först men eftersom man får minska på bensin- kostnaden och höja hyran istället så borde de gå ihop sig?! Och jobb kommer jag ju få i veckorna för det är alltid någon som är sjuk eller borta så då borde vi ha råd att flytta och förhoppningsvis kan Mathias skaffa sig ett jobb snart med! Och om vi bor i Orrefors kan han isf ta bussen eller något till jobbet om det ligger i Nybro!
Planer planer, jag bara smider planer och sen förstörs dom då Mathias inte vill samma sak. hmpf!
Men ska man alltid tänka på vad den andra vill?! Eller ska man någon gång tänka på vad man själv vill? Jag hatar att vara egoistisk men någon gång kanske man ska vara det? Då det är min inkomst ex?
Jag vet inte, men eftersom vi ofta är i Orrefors så tycker jag att då kan man bosätta sig där och när man senare har fast jobb, antingen jag eller Mathias så kan man kanske tänka på att köpa hus sen på landet?

Funderingar funderingar!


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Hittade din blogg, najjs att läsa om Orrefors!
Såg att ni ska te och hyra ett parhus och att det vart problem med dom tidigare - e d av Rolf ni ska hyra?

I så fall: Varning!!! Varning!!! Rolf e nog universums sämsta hyresvärd.

Oss klämde han på ett antal tusenlappar för jävla tramsgrejor vi _verkligen_inte gjort_ och efter att vi bott bara nåt år. Jag vet andra som fått krav på 25 000 kr för saker de verkligen inte heller gjort.
Detta handlar också om Rolf:

http://www.hyresgastforeningen.se/eprise/main/hemhyra/firstpage/edition/12488/everyone/firstPage?ViewMode=&orgId=12488&movefirst=firstPageItem20090909_145526653&ItemObjectID=252728

Ni gör ju som ni vill, men jag hade lätt passat mig. Vill ni veta mer om Rolf kan ni ju kolla gamla dommar mot honom på tingsrätten.
Hoppas det löser sig för er!!!

Under tecknat: Vill inte skriva namn, har haft nog med trassel me Rolf o han e en obehaglig jävel.